Andet multimedie
fedtede fingre på billede
Fra : Andropov

Dato : 31-01-05 10:10

Nogle billeder jeg har scannet ind har været så mørke at jeg har
lysnet dem meget i photoshop. Det betyder at man kan se fedtede fingre
som har været på billederne. Kan man på en eller anden måde fjerne
fedtede fingre.....

Fra : Dennis Seide

Dato : 31-01-05 11:10

in article sbtrv0t9fsk1devjrl17s0c3k56qnulalr@4ax.com, Andropov at
nospam@andropov.dk wrote on 31/01/05 10:10:

> Kan man på en eller anden måde fjerne
> fedtede fingre.....

Jep - gå op i "filters" og vælg "remove greasy fingerprints"

Nej, spøg til side - du kan bl.a. retouchere dem væk med dit clone tool. Det
gør jeg ofte når der f.eks. er tekst på et billede, som jeg gerne vil ha'
fjernet.

Dennis Seide
-kreativ ildsjæl

www.creativefactory.dk

creative factory A/S
Algade 20
9700 Brønderslev
Tlf: 96 45 00 75
Fax: 96 45 00 76

Fra : Andropov

Dato : 31-01-05 11:04

On Mon, 31 Jan 2005 11:10:23 +0100, Dennis Seide
<dennis@creativefactory.dk> wrote:

>in article sbtrv0t9fsk1devjrl17s0c3k56qnulalr@4ax.com, Andropov at

>Jep - gå op i "filters" og vælg "remove greasy fingerprints"

Ja, sådan skulle det være, let og brugervenligt :)

>Nej, spøg til side - du kan bl.a. retouchere dem væk med dit clone tool. Det
>gør jeg ofte når der f.eks. er tekst på et billede, som jeg gerne vil ha'
>fjernet.

Ok.