Andet multimedie
PDF fil fra QuarkXPress 5.1 med CYR fonte
Fra : Flemming Lauritsen

Dato : 29-01-05 15:13

Hej !

Jeg har opgivet - måske en af jer kunne hjælpe mig ?

Vi bruger QuarkXpress 5.1 og har skrevet nogle vejledningen på russisk med
Ariel CYR font ( ingen problemer med udskrivning fra Quark ) - men vi kan
ikke få Adobe til at "genkende" denne font og vi bruger Acrobat Distiller
6.0 - resultatet bliver en ulæselig font i PDF filen !

Med venlig hilsen
Flemming Lauritsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-01-05 15:44

Flemming Lauritsen skrev:

> [...]
> fra Quark ) - men vi kan ikke få Adobe til at "genkende" denne
> font og vi bruger Acrobat Distiller 6.0 - resultatet bliver en

Hvordan laver I den PDF? Printer til Adobe PDF-printeren inde fra
Quark, eller laver I en PS-fil, som derefter køres igennem Distiller?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Flemming Lauritsen

Dato : 29-01-05 16:04

> Hvordan laver I den PDF? Printer til Adobe PDF-printeren inde fra
> Quark, eller laver I en PS-fil, som derefter køres igennem Distiller?

> Hilsen
> Madsen

Har forsøgt begge metoder !

Med venlig hilsen

Flemming Lauritsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-01-05 16:10

Flemming Lauritsen skrev:

> Har forsøgt begge metoder !

Ok. Står Distiller så til 'Embed all fonts' og ligger fonten på
en placering, som kendes af Distiller? (tryk Ctrl/Æble + L inde
i Distiller).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Flemming Lauritsen

Dato : 30-01-05 15:13

> Ok. Står Distiller så til 'Embed all fonts' og ligger fonten på
> en placering, som kendes af Distiller? (tryk Ctrl/Æble + L inde
> [...]

Hej Madsen !

Jeg har nu samlet en kopi af alt hvad jeg kunde finde af fonte ( på pcen ) i
en ny mappe og henviser til den - sammen med standard opsætning, så jeg er
100% sikker på jeg ikke mangler en henvisning til en font i distilleren -
men ikke sikker ved Generic PostScript Printer.
Jeg har også bemærket at der kommer et forskelligt resultat - alt efter
hvilken printer (driver) jeg bruger som PostScript Printer og har nu hentet
en Generic PostScript Printer på Adobes hjemmeside - men lige meget hjælper
det !
Jeg tror problemet opstår når jeg fremstille en PS fil - (se svar fra
Distiller) hvor der oplyses, at den ikke kan finde "Helvetica not found" -
det er bare lige det, at denne font er ikke brugt i Quark filen - der er
brugt en Ariel CYR og i Generic PostScript Printer er der opsat i
enhedsindstillingerne, at denne font ikke må erstattes - men det bliver den
tilsyneladende til Helvetica !

Flemming Lauritsen

Fra distiller:
Starttid: 30. januar 2005 kl. 14:50

Kilde: Layout 1.ps

Destination: C:\Documents and Settings\fl.FML-HJEMME\Skrivebord\Layout 1.pdf

Adobe PDF-indstillinger: c:\Documents and Settings\All
Users.WINNT\Dokumenter\Adobe PDF 6.0\Settings\Standard(1).joboptions

%%[ ProductName: Distiller ]%%

%%[ Warning: Helvetica-Bold not found, using Font Substitution. Font cannot
be embedded.]%%

%%[ Warning: Helvetica not found, using Font Substitution. Font cannot be
embedded.]%%

%%[Page: 1]%%

%%[LastPage]%%

Genereringstid: 0 sekunder (00:00:00)

**** Slut på job ****

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-01-05 17:22

Flemming Lauritsen skrev:

> [...]
> Printer og har nu hentet en Generic PostScript Printer på
> Adobes hjemmeside - men lige meget hjælper det !

Dengang hvor du printede til PDF via Adobe PDF-printeren, hvad
stod PPD'en så til? Nu kender jeg godt nok ikke Quark, men viser
den ikke også en PPD, som InDesign f.eks. gør i print-menuen som
her: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/indesign/ppd.png> ?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Studio Smalbro

Dato : 29-01-05 23:14

På Windows kan I sætte printerdriveren til "print as image". Det fylder lidt
mere, men så kommer fonten stensikkert over som den skal. Til gengæld skal I
huske en høj opløsning i printjobbet.

Kh
Bjørn

Fra : Morten Lind

Dato : 30-01-05 08:17

Studio Smalbro <studio@smalbro.dk> wrote:

> På Windows
og Mac
>kan I sætte printerdriveren til "print as image". Det fylder lidt
> mere, men så kommer fonten stensikkert over som den skal. Til gengæld skal I
> [...]

M.

Fra : Flemming Lauritsen

Dato : 30-01-05 14:44

"Studio Smalbro" <studio@smalbro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lidt
> mere, men så kommer fonten stensikkert over som den skal. Til gengæld skal

Hej !

"print as image". syntes ikke lige, at jeg kan finde denne mulighed i
forbindelse med at oprette en PDF fil - jeg har ingen problemer - når jeg
udskriver direkte på en f.eks HP printer fra Quark

Flemming Lauritsen