Andet multimedie
bentjuul 3670
plakattryk
Fra : RF

Dato : 29-01-05 11:56

Hej jeg står og vil trykke en plakat i "filmplakat"størrelse

er det ikke normalt en A1? (594*840 mm)

Er der nogen der har et godt tip til hvor man kan trykken den i små oplag
hurtigt og ikke for dyrt?

Tænker desuden på at lave et banner tryk i 200x50 cm

Fra : Keld Lergren Nielsen

Dato : 30-01-05 01:46

RF skrev ...
> Hej jeg står og vil trykke en plakat i "filmplakat"størrelse
> er det ikke normalt en A1? (594*840 mm)

De kan vist have mange størrelser - normalt mellem 50 * 70 og
70*100 cm.

> Er der nogen der har et godt tip til hvor man kan trykken den i små oplag
> hurtigt og ikke for dyrt?

Skal de hænge inde eller ude og hvor lang tid skal de holde?
Hvad er et lille oplag? 2,10 eller måske 50 stk.?
Hvad havde du forestillet dig i stykpris?

> Tænker desuden på at lave et banner tryk i 200x50 cm.

Med venlig hilsen
Keld Lergren Nielsen
--
"Livet er dejligt at leve, bare man har karaktersvaghed nok til at nyde
det."

Fra : RF

Dato : 30-01-05 18:37

"Keld Lergren Nielsen" <keld.l.n@grafisk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> Hvad er et lille oplag? 2,10 eller måske 50 stk.?
> Hvad havde du forestillet dig i stykpris?

Indenfor og holdbarhed underordnet
ja 4-10 sk

Fra : Keld Lergren Nielsen

Dato : 31-01-05 02:34

"RF" skrev ...
> "Keld Lergren Nielsen" skrev ...

> Indenfor og holdbarhed underordnet
> ja 4-10 sk

Pøv at kigge forbi et af de lokale trykkerier og spørg hvad
hvad de skal have for at køre dem ud på en prøvetryks-
printer (*1). Hvis du er heldig, kan det klares for en pose øl,
især hvis du har jobbet på en CD i PDF eller et andet gængs
filformat.

*1) Prøvetryk eller korrekturtryk fremstilles mange steder
på 4- eller 6-farve blækprintere med en banebredde på op
til 100 cm.

Keld Lergren Nielsen
"En ekspert er en person, som har begået alle de fejl
det er muligt at begå indenfor et afgrænset område"
Niels Bohr.