Andet multimedie
bentjuul 3670
Hastighed på animeret GIF
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 28-01-05 13:26

Jeg har brugt Animation Pro 3 (følger med PSP) til at danne en
animeret gif. Jeg ønsker to hastigheder i sekvensen og i AP3 har
jeg for første halvdel af billederne sat hastigheden til 10/100
sek/billede. For den sidste halvdel har jeg sat 1/100
sek/billede. I AP3 vises det ganske som det skal med forskellig
hastighed, men når jeg indlæser min gif på en hjemmeside, ja så
virker hastigheden ens?

Kan nogen forklare det? Først troede jeg at det det var fordi
browseren bare ikke kunne vise det hurtigere, men når jeg bruger
Irfanview til at afspille gif'en direkte fra harddisken, så er
det samme problem.

Kan jeg gøre noget for at få vist mine ønskede hastighedsforskel
på en webside? I kan se gif'en på nedenstående link og I kan så
selvfølgelig også hente den ind i AP3 og se min opsætning.

PS. Jeg ved godt at der er et lille hak midt i sekvensen...

http://tinyurl.com/45zkm

Lars

Fra : Hanne V. F.

Dato : 28-01-05 15:04

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på en webside? I kan se gif'en på nedenstående link og I kan så
> selvfølgelig også hente den ind i AP3 og se min opsætning.

Du skulle måske prøve og sætte lidt andre tal på din hastighed på
animationen.
Sådan at diff. bliver mere tydelig fx 30 og 5.

1 giver jo blot en lynhurtig visning.

Du har utroligt mange billeder til det lille logo.
Man kan sagtens nøjes med et mindre antal.

Da øjet ikke kan registerer de meget små ændring.
Prøv fx og søg efter antallet af billeder i tegnefilm pr. sekundt.

Mvh
Hanne VF

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 28-01-05 22:40

> Du skulle måske prøve og sætte lidt andre tal på din hastighed på
> animationen.
>
> Du har utroligt mange billeder til det lille logo.
> Man kan sagtens nøjes med et mindre antal.

Jeg har prøvet at lege lidt med antallet af frames + hastigheden. Jeg har
lavet en lille oversigt på nedenstående link. Jeg kunne godt tro at jeg
tilpassede min favorit lidt, men jeg er meget mere tilfreds end min
startudgave.

http://tinyurl.com/5unet

Tak for din anvisning Hanne

Lars

Fra : Ricko.

Dato : 29-01-05 08:32

> [...]
> lavet en lille oversigt på nedenstående link. Jeg kunne godt tro at jeg
> tilpassede min favorit lidt, men jeg er meget mere tilfreds end min

Godt lavet

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-01-05 00:35

Lars Thomsen Nielsen wrote:
> [...]
> jeg for første halvdel af billederne sat hastigheden til 10/100
> sek/billede. For den sidste halvdel har jeg sat 1/100

Mon ikke du bedst løser det ved at fjerne 2 ud af 3 frames i sidste del af
animationen og lade dem alle køre med 1/10 sek.?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-01-05 00:41

Erik Ginnerskov wrote:

> Mon ikke du bedst løser det ved at fjerne 2 ud af 3 frames i sidste
> del af animationen og lade dem alle køre med 1/10 sek.?

Lavede lige en hurtig test:

http://hjemmesideskolen.dk/temp/dvc_finalanimation10_01.gif

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 31-01-05 08:21

Lige da jeg læste dít indlæg tænkte jeg - Selvfølgelig. Man kan
jo selvfølgelig speede en sekvens op ved at have færre billeder i
netop denne sekvens. Smart men man skal jo lige få idéen først

> http://hjemmesideskolen.dk/temp/dvc_finalanimation10_01.gif

Jep, det er lige som den skal være.

Tak til alle for deres idéer og inputs til denne tråd.

Lars