Andet multimedie
bentjuul 3670
Få hakkede kanter til at forsvinde
Fra : Malene Hald

Dato : 27-01-05 20:36

Mit problem: jeg er i gang med en hjemmeside for et lokalt firma, som pt ser
sådan her ud: www.malenehald.dk/projects/birkedals/. De vil gerne have
skiftet det blå logo ud med denne udgave af logoet:
www.malenehald.dk/projects/birkedals/logo.gif. Problemet er bare, at jeg kun
kan få logoet i denne irriterende lille opløsning, og jeg skal nu have
logoet til at passe henover de billeder der ligger i toppen, uden det bliver
superhakket og kantet - det kan jeg bare ikke lige komme på hvordan man gør,
og om man overhovedet kan gøre det tilfredsstillende. Jeg har både Paint
Shop 8 og Photoshop 7.

På forhånd tak for hjælpen:)

--
Med venlig Hilsen

Malene Hald
www.malenehald.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-01-05 22:50

Malene Hald wrote:

> [...]
> lige komme på hvordan man gør, og om man overhovedet kan gøre det
> tilfredsstillende. Jeg har både Paint Shop 8 og Photoshop 7.

I PSP skal du have fat i funktionen antialias, når du klipper teksten ud. Så
får du pæne kanter.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Malene Hald

Dato : 28-01-05 20:18

> I PSP skal du have fat i funktionen antialias, når du klipper teksten ud.
> Så
> får du pæne kanter.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://hjemmesideskolen.dk - http://html-faq.dk
> http://ginnerskov.frac.dk

Mnjah, jeg kan sagtens få den klippet ud, det er mere hvordan jeg får den
placeret ovenpå billederne ... når man formindsker et billede, vil de
"udviskede" kanter jo "tage en smule farve" fra baggrunden... det er det jeg
ikke helt kan finde ud af hvordan jeg gør.

--
Med venlig Hilsen

Malene Hald
www.malenehald.dk

Fra : Anders

Dato : 27-01-05 22:51

Malene Hald wrote:

> www.malenehald.dk/projects/birkedals/logo.gif

Not Found
The requested URL /projects/birkedals/logo.gif was not found on this server

.... findes vist ikke på serveren... =)

------
Anders

Fra : Malene Hald

Dato : 28-01-05 20:17

> Not Found
> The requested URL /projects/birkedals/logo.gif was not found on this
> [...]

Åh, undskyld, my mistake ... vi prøver lige igen:

http://www.malenehald.dk/projects/birkedals/test/logo.gif

--
Med venlig Hilsen

Malene Hald