Andet multimedie
bentjuul 3670
batch resize eg. (400x123) -> (400x400) ud~
Fra : Anton

Dato : 26-01-05 23:28

Jeg har prøvet mange forskellige måder til at rette en helt mappe med
billeder som har forskellige størrelser men alle billederne skal ende ud med
at blive eg. 400x400 pixel...

nogen der har en idé til et prg. som kan det...?? (Meget gerne FreeWare)

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 27-01-05 12:32

Anton wrote:

> Jeg har prøvet mange forskellige måder til at rette en helt mappe
> med billeder som har forskellige størrelser men alle billederne
> skal ende ud med at blive eg. 400x400 pixel...

ImageMagick: http://www.imagemagick.org/ Freeware

mogrify -size 400x400 -resize "400x400>" -bordercolor black -border 400
-gravity center -crop 400x400+0+0 +repage -strip -format jpg "*.jpg"

Ovenstående overskriver originalerne, men det kan naturligvis ændres.

Fra : Anton

Dato : 27-01-05 15:26

ImageMagick er gud....! det kan jo lige precis det jeg manglede..!!!

Tak Toke...!

Fra : Andropov

Dato : 27-01-05 12:55

On Wed, 26 Jan 2005 23:28:17 +0100, "Anton" <anton@anton.bla> wrote:

> [...]
>at blive eg. 400x400 pixel...
>
>nogen der har en idé til et prg. som kan det...?? (Meget gerne FreeWare)

IrfanView