Andet multimedie
PSP9 - Ændre skriftstørrelse
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 26-01-05 13:30

PSP9. Jeg har lavet en del forskellige tekster i vektorgrafik på
et seperat lag. Jeg vil gerne lave disse større, men jeg kan kun
finde ud af at gøre det enkeltvis (Marker -> Højreklik -> Editer
Tekst -> Ret skriftstørrelse). Hvis jeg markerer bare to kan jeg
ikke længere redigere teksten, hvilket jo er logsik nok, men så
kan jeg heller ikke ændre skriftstørrelse. Findes der en smart
metode hvor man kan ændre tekststørrelsen på flere markeringer?

mvh

Lars

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 26-01-05 13:57

"Lars Thomsen Nielsen" skrev:
> Findes der en smart metode hvor man kan
> ændre tekststørrelsen på flere markeringer?

Det ved jeg ikke om man kan, men du kan bruge script-recorderen (makroer)
til at optage første gang du ændrer skriftstørrelse. Så kan alle
efterfølgende klares ved at markere teksten og trykke på play script
knappen. Det er ret smart.

Kald toolbaren frem, og optag en makro:

- View - Toolbars - Script
- Marker en tekst
- Tryk den runde REC knap i toolbar
- Højreklik på teksten og vælg ny størrelse
- Tryk Apply
- Tryk på disketten i toolbar.
- Giv scriptet et navn du genkender

Nu kan du vælge dit script som det aktive i toolbaren, og hvergang du
trykker PLAY så udføres det.

Så marker en ny tekst, tryk PLAY, og teksten skifter størrelse til det du
ønskede.

--
/Lars

Check anmeldelser for DVD+HDD optagere på:
http://www.recordere.dk/anmeldelser

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 26-01-05 14:22

> [...]
play
> script knappen. Det er ret smart.
>
> Så marker en ny tekst, tryk PLAY, og teksten skifter størrelse

Tak for tippet. Jeg er dog ikke helt i mål. Jeg har fulgt din
beskrivelse, men mit problem er at når jeg kører scriptet på en
ny markering, så droppes den med det samme og den udfører så
ændringen på den tekst jeg havde optaget scriptet for. Kan du
gennemskue hvad jeg gør galt?

Nedenfor er listet mit script:

from JascApp import *

def ScriptProperties():
return {
'Author': u'',
'Copyright': u'',
'Description': u'',
'Host': u'Paint Shop Pro 9',
'Host Version': u'9.01'
}

def Do(Environment):
# EnableOptimizedScriptUndo
App.Do( Environment, 'EnableOptimizedScriptUndo', {
'GeneralSettings': {
'ExecutionMode':
App.Constants.ExecutionMode.Default,
'AutoActionMode':
App.Constants.AutoActionMode.Match,
'Version': ((9,0,1),1)
}
})

# Text
App.Do( Environment, 'TextEx', {
'Visibility': True,
'CreateAs': App.Constants.CreateAs.Vector,
'Start': (441,140),
'TextFlow': App.Constants.TextFlow.HorizontalDown,
'TextType': App.Constants.TextType.TextBase,
'Matrix': [
1,
0,
0,
0,
1,
0,
0,
0,
1
],
'AutoKern': True,
'Kerning': 0,
'Tracking': 0,
'Leading': 0,
'Font': u'Arial',
'PointSize': 30,
'Italic': False,
'Bold': True,
'Underline': False,
'Strikethru': False,
'AntialiasStyle': App.Constants.AntialiasEx.Smooth,
'WarpText': True,
'SetText': App.Constants.Justify.Center,
'Fill': {
'Color': (0,255,0),
'Pattern': None,
'Gradient': None,