Andet multimedie
bentjuul 3670
fra billede til stregtegning??
Fra : Esben B

Dato : 25-01-05 18:09

Hej.
Jeg har et billede som jeg godt kunne tænke mig at få lavet om til et enkelt
stregtegning.
Stregtegningen skulle gerne blive så enkel at den kan bruges på tryk på
f.eks en t-shirt.

Grund billedet er her: http://www.kow.dk/kowkoen.jpg

JEg har photoshop og paintshop installeret så hvis nogen kender en metode i
en af de programmer ville det være kanon.

MVH Esben, Odense

Fra : schlafen

Dato : 25-01-05 20:21

"Esben B" <exxsdfdsfsdffef@fednumse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> JEg har photoshop og paintshop installeret så hvis nogen kender en metode
> i en af de programmer ville det være kanon.

jeg har haft gode erfaringer med denne action til PS

http://share.studio.adobe.com/axAssetDetailSubmit.asp?aID=7725&back=http%3A%2F%2Fshare%2Estudio%2Eadobe%2Ecom%2FaxBrowseSubmit%2Easp%3Fr%3D0%26c%3D37%26pgsel1%3D2

Fra : Esben B

Dato : 25-01-05 23:14

Ok kanon det vil jeg prøve at lege lidt med.

Jeg er godt nok hel nybegynder til det her men synes det er skide spændende.

Tusinde tak for hjælpen.

MVH Esben

Fra : Esben B

Dato : 25-01-05 23:39

Arg. Jeg kan sgu ikke rigtigt finde ud af få installeret det.

Er der en som kan fortælle mig hvordan jeg får det installeret så jeg kan
bruge det i Photoshop.
JEg har prøvet at kopiere det ind i mappen ekstramoduler men det bliver ikke
indlæst.
eller jeg kan i hvert fald ikke finde det når jeg startet photoshop.
Til almen oplysning er det photoshop CS8 jeg bruger.

JEg håber nogen kan hjælpe.

MVH Esben

Fra : Trine-8500

Dato : 26-01-05 09:43

> [...]
> eller jeg kan i hvert fald ikke finde det når jeg startet photoshop.
> Til almen oplysning er det photoshop CS8 jeg bruger.

Hej Esben

Det er et Action script. Du får det ikke indlæst ved at ligge det i den
mappe. Mår du har downloadet det, så gør du følgende i Photoshop:

1. Find din Action-palette (ligger som regel sammen med Histrory som en
flydende palette)
2. Tryk på knappen med en PIL der ligesom pejer mog højre, og vælg LOAD
ACTION.
3. Du finder den downloadede Action.
4. Og denne Action ligger nu på oversigten.

Så skal du køre denne Action på dit billede:
1. Hvis du ikke har billedet åbnet, så åbner du det.
2. I det netop indlæste Action, der trykker du på Action-scriptets Pil ikon,
så du viser underfunktionerne, og du klikker på den øverste funktion og
trykker på Play knappen i bunden af din Action paltette.

^ Det skulle meget gerne være dét.

--
Trine

Kun C efter @ - ved E.mail

Fra : mek

Dato : 30-01-05 00:07

Prøv om du kan bruge det her....Photoshop

Åbn billedet og kopier i nyt lag (så du har 2 ens lag)

Derefter går du som følger med "kopilaget"

1. billede/justeringer/invater ( CTRL+I )

2. billede/tilstand/gråtoner
Her bliver du spurgt om du vil sammenkopiere billedet, og der vælger du
sammenkopiere´ikke

3. Så går du i lag paletten, der har du en rude hvor der står normal,
der går du ind og vælger farveudtværing ( nu skulle billedet gerne blive
hvidt )

4. Til sidst går du i filter/sløring/gaussisk sløring og så er det bare
at justere sig frem til man syntes det passer

Om det bliver enkelt nok til tryk på T-shirt ved jeg ikke

Mvh
Mikael