Andet multimedie
bentjuul 3670
Kreativ ide søges.
Fra : K. Larsen

Dato : 24-01-05 22:13

Hej

Jeg har følgende billed : http://www.5270.dk/LUC2.JPG liggende, som nu skal
bruges som et centeret billed på en webside for huset.

Baggrunden på siden er hvid og contrasten mellem det mørke billed og den
hvide baggrund er enorm

Er der ikke en af de kretive herinde, som kan hjælpe mig med en god ide, til
hvordan billedet kan tilpasses til en hvid baggrund. Har prøvet at fade ud i
kanten, men det så ræderligt ud. ( Nok ligeså meget, fordi jeg ikke kan det
i frihånd )

Mvh

Kim Larsen

Fra : emj

Dato : 24-01-05 23:07

On Mon, 24 Jan 2005 22:12:34 +0100, "K. Larsen"
<webpoint@[invalid]gmx.net> wrote:

>Baggrunden på siden er hvid og contrasten mellem det mørke billed og den
>hvide baggrund er enorm

Du har vel ikke tænkt dig at bruge et billede, der fylder 600 kb på en
webside?
Hilsen emj

Fra : Lars Skou

Dato : 24-01-05 23:38

Svp

http://www.skounielsen.dk/luc/
Ikke specielt kreativ. Bare rettet lidt til i kanten. Det er et fint
billede, der da sagtens kan bruges på en hvid side.
Den sorte ramme jeg har lavet er med til at "samle" billedet.
Mvh Lars

Fra : cogco

Dato : 24-01-05 23:41

> [...]
> til hvordan billedet kan tilpasses til en hvid baggrund. Har prøvet at
> fade ud i kanten, men det så ræderligt ud. ( Nok ligeså meget, fordi jeg

Har jeg forstået dig rigtigt, hvis det er noget i denne stil du har tænkt
dig.
http://www.aub.dk/~cogco/Hus/

mvh
Claus

Fra : Morten Lind

Dato : 25-01-05 08:06

> [...]

> kanten, men det så ræderligt ud. ( Nok ligeså meget, fordi jeg ikke kan det

Hej Kim

Jeg har smidt en ramme på, der for det første er pæn til billedet, og
for det andet mindsker den hårde overgang til hvid.
Men i sidste ende er det jo en smagssag - egentlig synes jeg, at
billedet godt kan stå alene
Jeg har gjort det lidt mindre af hensyn til browserne og det er gemt til
web.(Men stadig tungt).

<http://home20.inet.tele.dk/mortenlind/LUC2frame_small_web.jpg>

M.

Fra : Koeffe

Dato : 25-01-05 17:59

> [...]

skal
> bruges som et centeret billed på en webside for huset.

D'oh, er det noget de selv har fundet på? Jeg ved ikke hvem det er der har
lært folk at billeder bag tekst er af det gode??

> [...]
> kanten, men det så ræderligt ud. ( Nok ligeså meget, fordi jeg ikke kan

Hvorfor så ikke gå den modsatte vej og spille på kontrasten? Fx lave
billedet til et polaroid foto? Nu aner jeg ikke hvad siden skal bruges til,
men det var da en idé.

Nu har jeg ikke lige mulighed for at uploade min idé nogen steder, (da
fu**ing frac.dk er nede), så jeg mailer lige eksemplet til dig...

--
Koeffe
http://www.graphicmuse.frac.dk

Fra : K. Larsen

Dato : 25-01-05 18:36

Tak til jer alle sammen.

Det var lige hvad jeg manglede. Jeg tror jeg tager og kombinere noget af
det, som i har vist mig og få løsningen den vej

Endnu engang tak

Kim