Andet multimedie
bentjuul 3670
Farver???
Fra : jp

Dato : 24-01-05 20:47

Findes der et sted på nettet, hvor man kan se hvilke farver, der grafisk
matcher sammen.

Eventuelt bog, farvekort eller lignende man kan købe - og hvor?

Måske endnu bedre, hvis sådan en palette eller lignende findes i nogle af
Adobe programmer?

Fra : Trine-8500

Dato : 25-01-05 08:21

Der findes en kanon side her: www.colormatch.dk
Det er én jeg bruger mange gange. Prøv. Man flytter bare skyderen i hver
farve, til man har én tilpas farve, og så passer alle de andre farver
automatisk dertil. Smart ikke?

--
Trine

Kun C efter @ - ved E.mail

Fra : Anders

Dato : 25-01-05 14:39

Trine-8500 wrote:
> [...]
> Det er én jeg bruger mange gange. Prøv. Man flytter bare skyderen i hver
> farve, til man har én tilpas farve, og så passer alle de andre farver

Ja, det er sq lidt smart.. Desværre virker appletten ikke i Firefox, jeg
må åbne IE for at bruge den. Nogen der kender en lignende side der
fungerer i mozilla?.. Det ville gøre forskellen på om jeg brugte den
eller ej.

:)

------
Anders

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 25-01-05 17:22

Anders skrev:

> [...]
> jeg må åbne IE for at bruge den. Nogen der kender en lignende side
> der fungerer i mozilla?.. Det ville gøre forskellen på om jeg brugte

Det er rigtigt! men den blev lavet om til xhtml og kan findes her:
http://colormixers.com/mixers/cmr/
Der er endnu en dansker der har lavet en farveladekasse på:
http://www.neteffect.dk/colormatch/

Den på colormixers.com kan man exportere hele baduljen til photoshop
eller illustrator farvefiler!

Den på neteffect giver til gengæld et kanon overblik over farvevalgene.

Claus

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 25-01-05 14:33

> Findes der et sted på nettet, hvor man kan se hvilke farver, der grafisk
> matcher sammen.

Du kunne også se nærmere på denne side:
http://www.seoconsultants.com/css/colors/conversion/

Lars