Andet multimedie
.ps fil lavet på mac - konvater til PC?
Fra : Morten

Dato : 19-01-05 19:01

Hejsa

Jeg har en .ps fil som er lavet på mac, og som jeg skal bruge på en alm. PC
.... kan det lade sig gøre at lave dem om ?

Jeg har prøvet at åbne den i Photoshop uden held ...

/Morten

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-01-05 20:29

Morten skrev:

> Jeg har en .ps fil som er lavet på mac, og som jeg skal bruge
> på en alm. PC ... kan det lade sig gøre at lave dem om ?

Laves om til hvad? En PS-fil er en printfil.
Normalt går man tilbage til det program, som har genereret
PS-filen, ændrer det det skal ændres i originaldokumentet og
laver en ny PS-fil, når ændringen er foretaget.

Et program som Acrobat Distiller kan konvertere PS til PDF.
Illustrator kan også åbne PS-filer direkte, men kun en enkelt
side af gangen, hvis det drejer sig om en flersidet PS-fil.

> Jeg har prøvet at åbne den i Photoshop uden held ...

Får du en fejlmeddelelse eller?
Det burde kunne lade sig gøre at åbne den i Photoshop, men alt
bliver konverteret til pixels, hvilket er knapt så smart, hvis
det drejer sig om en PS-fil med f.eks. tekst eller anden form
for vektorgrafik, som skal forblive opløsningsuafhængig helt
frem til udkørselsudstyret.

--
Hilsen
Madsen