Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop, ingen hvid farve.
Fra : Moulder

Dato : 19-01-05 09:45

Hej

Jeg bruger photoshop 7.0 og har et problem med den hvide farve.
Jeg kan ikke få den til at blive hvid. Det nærmeste jeg kan komme
er en gul/beige som mangler meget i at være hvid.

Det er både i grafik og på billeder den ikke vil vise hvid. Heller ikke
hvis jeg vil vælge den hvide farve i farve paletten.

Hvis jeg åbner "Image Ready" er der ingen problem, der er farven hvid.

Jeg har prøvet at afinstallere hele programmet, og geninstallere igen
men også uden held.

Det er ikke skærmen, hvad der ellers er nærliggende at tro, for den
viser fint hvid alle andre steder. Det er kun i PS7, og altså ikke i
Image Ready.

Mvh
Moulder

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 19-01-05 17:07

"Moulder" <lpmm@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger photoshop 7.0 og har et problem med den hvide farve.
> Jeg kan ikke få den til at blive hvid. Det nærmeste jeg kan komme
> er en gul/beige som mangler meget i at være hvid.

Hvad siger din info palette? Siger den at der ingen farve er - eller viser
den at der er farve i?

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Christoffer

Dato : 19-01-05 18:08

lyder mærkeligt...om ikk andet så prøv at trykke på d-knappen i ps...

Fra : Moulder

Dato : 19-01-05 19:08

"Christoffer" <christoffer@buur.info> skrev i en meddelelse
> lyder mærkeligt...om ikk andet så prøv at trykke på d-knappen i ps...

Så bliver farverne sort og så den beige som burde være hvid.

Moulder

Fra : Moulder

Dato : 19-01-05 19:06

> Hvad siger din info palette? Siger den at der ingen farve er - eller viser
> den at der er farve i?
>
> --
> MVH Thomas

Den viser farven, men det er den beige farve den viser, og jeg
kan ikke få den lysere end det. Jeg har prøvet at printe, og den
farve den printer er flot hvid, så det er kun på skærmen den
ikke er hvid... Mystisk.

Det har ikke været sådan altid, det er noget der er kommet til.

Jeg kan bare ikke forstå at det er det samme når jeg
geninstallerer programmet, det er som om den ikke fjerner
det hele i afinstallationen, selv om jeg sletter mappen
"adope" efter afinstallationen, og genstarter maskinen.
Man skulle tro at den gemmer på en eller anden indstilling.

Moulder

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-01-05 19:34

Moulder skrev:

> Jeg bruger photoshop 7.0 og har et problem med den hvide farve.
> Jeg kan ikke få den til at blive hvid. Det nærmeste jeg kan komme
> er en gul/beige som mangler meget i at være hvid.

Kør Adobe Gamma i kontrolpanelet (hvis det da er Windows du sidder
med?). Din monitorprofil lyder til at være defekt.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Christoffer

Dato : 19-01-05 20:08

Moulder skrev:
> [...]

Det er åbenbart kun i photoshop

> Kør Adobe Gamma i kontrolpanelet (hvis det da er Windows du sidder
> med?). Din monitorprofil lyder til at være defekt.

Tror det er en indstilling i photoshop som er sat forkert, selvom han siger
han har afinstalleret programmet, kan der stadig ligge nøgler rundt om på
computeren... (personligt ville jeg løse det med systemgenndalse)

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-01-05 20:36

Christoffer skrev:

> Det er åbenbart kun i photoshop

ImageReady er heller ikke farvestyret (der er ingen grund til
det på nuværende tidspunkt).

> Tror det er en indstilling i photoshop som er sat forkert,
> selvom han siger han har afinstalleret programmet, kan der
> stadig ligge nøgler rundt om på computeren... (personligt
> ville jeg løse det med systemgenndalse)

Jeg ville køre Adobe Gamma og hvis det ikke hjalp, ville jeg
nulstille Photoshop.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Christoffer

Dato : 19-01-05 20:50

> ImageReady er heller ikke farvestyret (der er ingen grund til
> det på nuværende tidspunkt).
Var jeg ikke klar over..

> Jeg ville køre Adobe Gamma og hvis det ikke hjalp, ville jeg
> nulstille Photoshop.
Du lyder jo til at have mere forstand på det end jeg, så du har sikkert ret
:)

Fra : Moulder

Dato : 20-01-05 00:49

> Kør Adobe Gamma i kontrolpanelet (hvis det da er Windows du sidder
> med?). Din monitorprofil lyder til at være defekt.

> [...]

Hej

Det var det der var galt..
Efter at have kørt "Adope Gamma", står der nu den fineste hvide farve.

Takker mange gange for hjælpen. )

Mvh
Moulder