Andet multimedie
bentjuul 3670
Større samling af billeder?
Fra : Anders

Dato : 19-01-05 05:37

Jeg har tidligere leget en del med Photoshop tidligere ( mest
billedmanipulation, blandt andet på www.photoshopcontest.com ; men også
andre ting) og vil gerne igang igen. Desværre tager det ofte lang tid at
finde de billeder man vil bruge - og når man endelig finder dem er det
jo ikke engang sikkert at man lovligt kan bruge dem, selvom det
udelukkende ( endnu da ) er til hobby-brug. Jeg ønsker altså et bredt
udvalg af billeder, liggende på min harddisk.

Kender I til et eller flere steder hvor jeg kan downloade en masse
billeder af forskellig karakter at arbejde med? Blandt andet billeder i
stil med det jeg forstår i PSP kaldes Tubes (?), som så vidt jeg forstår
mere eller mindre er enkeltgenstande enten med hvid eller transperant
baggrund, så de er nemme at arbejde med. Alle typer billeder (som nævnt,
billeder af enkeltgenstande, men også naturbilleder, bygninger og.. ja..
alt ) har interesse; jeg ved jo ikke præcis hvad jeg søger før jeg går
igang med hver enkelt komposition. :)

Hvilke formater billederne har er egentligt ikke så vigtigt for mig,
bare de enten kan konverteres uden større vanskeligheder, eller kan
åbnes i Photoshop CS.

Det er måske lidt meget at håbe på, men pakker med massevis af billeder
ville være ideelt. Hehe.

Jeg håber at det, på trods af at jeg skriver denne tidlige morgentime,
er nogenlunde klart hvad jeg søger. Ender det med at blive en større
samling bogmærker, der samler sig i posten her vil jeg overveje om man
ikke skulle samle dem alle på en hjemmeside. Der er sikkert andre end
mig, der er trætte af google's billedsøgning til ovennævnte formål? :)

På forhånd tak.

------
Anders

Fra : Hanne V. F.

Dato : 21-01-05 14:03

"Anders" <mail@gooferd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> billeder af enkeltgenstande, men også naturbilleder, bygninger og.. ja..
> alt ) har interesse; jeg ved jo ikke præcis hvad jeg søger før jeg går

Prøv og se her...
http://www.troldestuen.dk/

Mvh Bedste

Fra : Anders

Dato : 24-01-05 12:12

Tak skal du have :)

Jeg er på udkig efter mange flere jo, men det er en rigtig god start.

Må jeg bruge dine billeder efter forgodtbefindende? (ikke til
kommercielt brug)

------
Anders

Fra : C. Stensgaard

Dato : 27-01-05 09:36
Fra : Anders

Dato : 27-01-05 11:47

C. Stensgaard wrote:
> http://www.morguefile.com/
> er kanon

Ja, det ser sådan ud. Tak skal du have :)

Flere links? Nu skal I ikke være generte. Hehe.

------
Anders