Andet multimedie
PDF fil skiftede farve
Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 16-01-05 18:07

Har lige fået en opgave tilbage fra trykkeriet, som blev afleveret i PDF.
Opdager til min store overraskelse, at noget af teksten har skiftet farve på
tryksagen.
På PDF filen er teksten hvid, men på tryksagen kommer den ud som sort,
hvilket gør at den bliver delvis ulæseligt, da den ligger på en meget mørk
baggrund.
Hvad kan dette fænomen skyldes ??
Er det en fejl hos trykkeriet, eller ligger det i PDF filen.
Har før brugt trykkeriet uden problemer.

Med venlig hilsen
Poul E. Kristensen

Fra : Studio Smalbro

Dato : 16-01-05 20:05

> Er det en fejl hos trykkeriet, eller ligger det i PDF filen.
> Har før brugt trykkeriet uden problemer.

Det er næsten umuligt at svare på når man ikke kender konditionerne bedre.
Dvs er det lavet i Illustrator, Quark - er det pantone farver osv osv.
Hvad man KAN gøre - hvis man har Acrobat CS er at bruge den funktion der
hedder Separation Preview til at kigge separationerne igennem med. Man kan
selvfølgelig også printe en separation fra sourceværktøjet ud på sin
printer.

Kh
Bjørn

Fra : Dennis Seide

Dato : 17-01-05 09:48

> Er det en fejl hos trykkeriet, eller ligger det i PDF filen.
> Har før brugt trykkeriet uden problemer.

Er enig med Bjørn i at det næsten er umuligt at svare på, men prøv at tal
med trykkeriet om det. Så kan i da ihvertfald arbejde jer hen imod en
løsning og sikre jer at det ikke sker igen!

Dennis Seide
-kreativ ildsjæl

www.creativefactory.dk

creative factory A/S
Algade 20
9700 Brønderslev
Tlf: 96 45 00 75
Fax: 96 45 00 76

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 17-01-05 16:03

"Dennis Seide" <dennis@creativefactory.dk> skrev i en meddelelse

> Er enig med Bjørn i at det næsten er umuligt at svare på, men prøv at tal
> med trykkeriet om det. Så kan i da ihvertfald arbejde jer hen imod en
> løsning og sikre jer at det ikke sker igen!

Har lige talt med trykkeriet, og det er åbenbart en fejl der er sket der,
under konverteringen, men en anden hvid tekst er der ikke sket noget med ?.
Anyway, jeg får en ny tryksag UB

Med venlig hilsen
Poul E. Kristensen

Fra : Peter Eckart Schulz

Dato : 22-01-05 20:35

Syntes jeg har stødt på problemmet hvor en eps fra illustrator
hvid (version 10) har været en årsag

_