Andet multimedie
bentjuul 3670
Findes den plugin til PS CS ???
Fra : CS \(ô¿ô\)

Dato : 15-01-05 14:55

Jeg kunne godt tænke mig en plugin der kan spotte det hvideste punkt af
højlys samt det mørkeste punkt + at den skal kunne finde en neutral
mellemtone værdi - omkring de 125-130

Findes den plugin - eller kan man med PS automatisere denne process ??? I
bet it can...

CS

Fra : Koeffe

Dato : 16-01-05 18:43

"CS (ô¿ô)" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne godt tænke mig en plugin der kan spotte det hvideste punkt af
> højlys samt det mørkeste punkt + at den skal kunne finde en neutral
> mellemtone værdi - omkring de 125-130

Hvis du går ind i levels/niveauer, så holder du alt nede mens du trækker i
den hvide eller sorte input dims, så vil du kunne se det lyseste eller
mørkeste punkt.

--
Koeffe

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-01-05 23:17

CS (ô¿ô) skrev:

> Jeg kunne godt tænke mig en plugin der kan spotte det hvideste
> punkt af højlys samt det mørkeste punkt + at den skal kunne
> finde en neutral mellemtone værdi - omkring de 125-130

Hvad mener du med "spotte"?
Ønsker du blot at vide, hvor de lyseste og mørkeste pixels
befinder sig, eller vil du have dem markeret?

--
Hilsen
Madsen

Fra : CS \(ô¿ô\)

Dato : 17-01-05 06:06

Hej Thomas

Det kunne være sejt hvis man kunne få disse værdier markeret / color sampler
tool

255 - eller nærmeste
0 - eller nærmeste
127 - eller nærmeste

Og i nævnte rækkefølge

Kan det lade sig gøre ??

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-01-05 20:34

CS (ô¿ô) skrev:

> Det kunne være sejt hvis man kunne få disse værdier markeret /
> color sampler tool
>
> 255 - eller nærmeste

Du kunne f.eks. oprette et Threshold-justeringslag og trække
skyderen helt til højre, eller blot skrive 255 i værdi-feltet.
Hvis du ikke kan se hvide pixels i billedet ved den værdi, så
gå ned i værdi indtil du kan se dem, og når du ser dem, har
du jo så fundet den nærmeste værdi til 255.
Pixelene kan du så efterfølgende markere med Select -> Color
Range -> Highlights, hvorefter du slukker for justeringslaget.

> 0 - eller nærmeste

Samme som ovenfor, men så blot med skyderen til venstre og en
værdi på 1 eller højere. Derefter kan du få de mørkeste pixels
markeret med Select -> Color Range -> Shadows.

> 127 - eller nærmeste

Hmm, den kan du mig bekendt ikke klare med Threshold-metoden.
Er Select -> Color Range -> Midtones ikke brugbar?

Må man spørge, hvorfor du ønsker at finde disse værdier?

--
Hilsen
Madsen

Fra : CS \(ô¿ô\)

Dato : 20-01-05 12:18

"Thomas G. Madsen" skrev i en meddelelse

> Må man spørge, hvorfor du ønsker at finde disse værdier?

Hej Thomas

Så er det ligeså nemt for mig at lave 3 målinger selv.

Jeg bruger det til at optimere farvekanalerne de så de afstemmes hinanden -
samt justere mellemtonerne. Det første jeg gør, når jeg går i gang med et
billede.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-01-05 22:35

CS (ô¿ô) skrev:

> Jeg bruger det til at optimere farvekanalerne de så de
> afstemmes hinanden - samt justere mellemtonerne. Det første
> jeg gør, når jeg går i gang med et billede.

Jeg kan ikke lige gennemskue, hvorfor man absolut behøver at
kende den mørkeste, lyseste og mellemste værdi for at klare den
sag, når man har diverse histogrammer at arbejde ud fra, men
det er muligt, at der findes et plugin, som kan noget i den
retning. Jeg kender i så fald bare ikke navnet på det desværre.

--
Hilsen
Madsen