Andet multimedie
bentjuul 3670
Problemer m Quark og fritskæring
Fra : Dennis Seide

Dato : 11-01-05 09:48

Hej NG

En lille irriterende ting i Quark som jeg meget gerne ville slippe udenom:

Til visse annoncer skal billederne hovedsageligt fritskæres (i PS: pen-tool
- clipping-path sat til 0,2). Når jeg henter de fritskårne billeder ind i
mit Quark doc er alt fint - dokumentet bliver sat op og sendt til korrektur.

Men... Jeg sætter selvfølgeligt aldrig mine billeder i 100% (hvis nu kunden
skulle have rettelser i forbindelse m eksempelvis prioritering af tilbud
etc.), og her opstår problemerne:

Når jeg dobbelt-klikker på billedet i Quark-dokumentet, vælger åbn udgiver
og retter billed-størrelsen til 100%, bliver min clipping-path helt
fucked-up når jeg efterfølgende vælger "hent udgave". Der er dog ingen
problemer hvis jeg henter billedet ind på ny med "æble-h"-genvejen. Det er
dog en irriterende lille tidsrøver som jeg godt kunne være foruden.

/dennis