Andet multimedie
bentjuul 3670
pensel strøg i PS - hvilken brush
Fra : TL

Dato : 10-01-05 22:37

Hej alle..

Jeg leder efter en brush til at tegne et kaligrafi lignende tegn. Dvs
brushen skal starte som en dejlig
fed, rund blød pensel der efterhånden løber tør for blæk og sætter mere
uensartet farve. Noget i stil med kalligrafien på dette link:
http://www.shoto.no/default.asp?Kategori=shoto

Findes en sådan i PS eller kan man downloade en sådan..?

Tak for hjælpen.

--
www.lindkold.dk

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 11-01-05 09:12

TL skrev:

> [...]
> http://www.shoto.no/default.asp?Kategori=shoto
>
> Findes en sådan i PS eller kan man downloade en sådan..?

ikke som sådan! Det du efterlyser er trykfølsomhed i tabletten, men det
virker så vidt jeg ved ikke synderligt godt i PS hvis du bruger mus!
(læs fungerer ikke med mus!)

alternativet er at du laver en række paths og stroker dem med en brush
der er slanted (tynd ellipse der ligger lidt skråt)

Claus

Fra : TL

Dato : 11-01-05 12:27

> [...]
>
> alternativet er at du laver en række paths og stroker dem med en brush
> der er slanted (tynd ellipse der ligger lidt skråt)

Ok - tak for hjælpen.