Andet multimedie
bentjuul 3670
Quark Xpress - hvor stor er forskellen mel~
Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 06-01-05 19:19

Som nævnt i rubrikken - hvor stor er forskellen i daglig brug af Quark
XPress til henholdvis Mac og Windows?

Jeg går ud fra, at grundprincipperne er de samme, mens tastaturgenveje
vel ikke kan sammenlignes. Men er der væsentlige punkter, hvorpå de to
adskiller sig?

Forklaring: Jeg har inden starten på et nyt job brug for at opfriske
mit kendskab til Quark Xpress (fortrinsvis redigering, men også
forholdvis standardiseret blokombrudt layout). Jeg har for cirka 10 år
siden arbejdet med Quark på Mac (hvilket det også bliver på jobbet),
men da jeg kun har en Windows til rådighed indtil jobstart vil jeg øve
mig lidt med demoen til Windows. Er det en god ide, eller skal jeg
hellere lade være for ikke at få for mange Windows-nykker....?

Lars

Fra : Niels Boegh

Dato : 06-01-05 21:20

jubija@yahoo.dk wrote:
> [...]
> mig lidt med demoen til Windows. Er det en god ide, eller skal jeg
> hellere lade være for ikke at få for mange Windows-nykker....?

Ved du hvilket styresystem du kommer til at arbejde med Quark på i dit
nye job? OS 9 eller 10?

Forklaring: Jeg synes forskellen mellem OS 9 og 10 er større end
forskellen mellem Windows og Mac...

Niels

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 06-01-05 22:57

On Thu, 06 Jan 2005 21:19:32 +0100, Niels Boegh
<1nboegh2@3hotmai4l.com> wrote:

>Ved du hvilket styresystem du kommer til at arbejde med Quark på i dit
>nye job? OS 9 eller 10?

Det skulle være OS 10

Fra : Studio Smalbro

Dato : 07-01-05 07:49

Der er en del forskel på Quark 4 og Quark 6, selvom 90 % er det samme. Den
nye version kan lave hjemmesidegrafik (hævder Quark) og har en lidt anden
struktur mht filhåndtering. Men det kan da sagtens være en god ide at øve
sig lidt - windows eller ej. Det frisker jo også lidt op på ens forhold til
typografi og så'en...
Kh
Bjørn

Fra : RoJo

Dato : 07-01-05 07:56

<jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig lidt med demoen til Windows. Er det en god ide, eller skal jeg
> hellere lade være for ikke at få for mange Windows-nykker....?

Hej Lars

Forskellen er ikke ret stor - bare man husker på at "ctrl" erstattes med
"æble"...
så er det ikke så besværligt... Jeg er gået samme vej.

Men forskellen på quark for 10 år siden og i dag... den er nok værre!

Mvh RoJo

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 07-01-05 10:09

On Fri, 7 Jan 2005 07:55:31 +0100, "RoJo" <r j o n a s s e n @ h o t m
a i l. c o m> wrote:

> [...]
>så er det ikke så besværligt... Jeg er gået samme vej.
>
>Men forskellen på quark for 10 år siden og i dag... den er nok værre!

Tak for jeres svar - jeg må hellere se at komme i gang