Andet multimedie
bentjuul 3670
tekstværktøjet i photoshop og indesign
Fra : RF

Dato : 04-01-05 13:57

Hej, jeg har et lille, men basalt problem:

Er der en nem måde at forlade tekst værktøjet på i CS ps og indesign
eller skal man virkelig med musen helt oppe og klikke på pileværktøjet
for at komme ud af tekstværktøjet
trykker jeg en genvejs tast bliver det jo til et bogstav der jeg skriver

Ja det vil faktisk være en god hjælp til en lille ting
der er en stor tidsrøver

RF

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-01-05 17:32

"RF" <rasmusforman@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> trykker jeg en genvejs tast bliver det jo til et bogstav der jeg skriver
>
> Ja det vil faktisk være en god hjælp til en lille ting

+++++++++++++++++++++

Hej.

Ja, du holder bare shift nede mens du trykker på genvejstasten.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : RoJo

Dato : 04-01-05 18:45

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:41dac49b$0$21628$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> +++++++++++++++++++++
>
> Hej.
>
> Ja, du holder bare shift nede mens du trykker på genvejstasten.

Nej, det er ikke korrekt, så bliver det jo bare et stort bogstav!

Jeg ved faktisk ikke om det er muligt - men man kan holde ctrl- eller
æbletasten nede
og klikke uden for tekstfeltet og herefter på genvejen, men det er jo ikke
hurtigere.
Med ALT eller Option kan du vælge hand-tool når du er inde i teksten.
Håber da at der er én der har en god løsning, for det er jeg da også
interesseret i.

Mvh RoJo

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-05 18:32

"RF" <rasmusforman@privat.dk> wrote in message
> [...]
> trykker jeg en genvejs tast bliver det jo til et bogstav der jeg skriver
>
> Ja det vil faktisk være en god hjælp til en lille ting

I Photoshop klik "enter" i tekst.
Derefter kan du vælge nyt værktøj.

/PB

Fra : Jeroen

Dato : 04-01-05 19:46

The correct shortcut would be "ctrl-enter".

Same in Photoshop, InDesign and Illustrator.

"Enter" alone will leave you deleting your text, or jumping to the next line
in most cases.

VH

Jeroen

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-05 20:11

"Jeroen" <myspam@emp3mail.com> wrote in message
> [...]
>
> Same in Photoshop, InDesign and Illustrator.
>
> "Enter" alone will leave you deleting your text, or jumping to the next

Der er 2 "enter" taster på tastaturet.
Begge virker med ctrl+enter.
Den til højre virker også uden ctrl.
(Windows udgave).

/PB

Fra : RoJo

Dato : 05-01-05 07:50

"Peter B." <the_dude[nospam]yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Jeroen" <myspam@emp3mail.com> wrote in message

> [...]

Hmmm, i indesign skifter "enter" spalte, så her går den ikke.
Tror desuden kun den ene hedder "enter" - og den anden "return"

Mvh RoJo

Fra : RF

Dato : 09-01-05 12:37

Tak for hjælpen