Andet multimedie
bentjuul 3670
find centrum af et lag
Fra : TL

Dato : 04-01-05 00:47

Hej
Har uden held prøvet google.grupper så nu må jeg prøve her.

Jeg mener der i PS er en måde at få markeret midten af sit image ell. lag,
men kan ikke lige finde
ud af hvordan. Nogen der ved det?

TL
--
www.lindkold.dk

Fra : Stoffer

Dato : 04-01-05 01:00

> Jeg mener der i PS er en måde at få markeret midten af sit image ell. lag,
> men kan ikke lige finde
Kender faktisk ikke kommandoen..
Det er muligt at centrere et layer på et billede, men det er ikke hvad du er
ude efter..
Istedet, så dobbelklik på laget i din layer-palette (så billedet bliver
markeret) og træk 2 linialer (ctrl+r) ned.. en vandret og en lodret .. når
du kører dem hen over billedet låser de automatisk i billedets midte..

Fra : TL

Dato : 04-01-05 01:29

> [...]
> markeret) og træk 2 linialer (ctrl+r) ned.. en vandret og en lodret .. når
> du kører dem hen over billedet låser de automatisk i billedets midte..

hmmm...når jeg trækker både en vandret og lodret linial bliver de ikke på
laget. Så indtil videre har
jeg løst det ved at trække dem en ad gangen, men var ret overbevist om at
man kunne centere eller få vist
midten af laget.Måske det var i Elements...

Fra : Jeroen

Dato : 04-01-05 02:06

Lav en ny layer og fyld den med en farve. Træk nu de horizontale og
vertikale hjælplinier. De vil nu låse sig til midten en den ny layer.

Dårlig dansk, men forhåbentlig forstårbar.

VH

Jeroen