Andet multimedie
bentjuul 3670
Hjælp til PSP
Fra : Per Nielsen

Dato : 02-01-05 16:48

Hej
Er der nogen der kan hjælp, er ved at lave en festsang hvor der på forsiden
skal være et billede hvor fødselarens ansigt skal sætte ind,altså tage et
udsnit af et Billede og sætte det ind i et andet.
jeg har PSP 8,0 ,har også et hæfte men kan ikke lige finde noget som
omhandler det jeg har brug for ,det må gerne skæres ud i pap.
På forhånd tak
Per Nielsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-01-05 23:49

Per Nielsen wrote:

> Er der nogen der kan hjælp, er ved at lave en festsang hvor der på
> forsiden skal være et billede hvor fødselarens ansigt skal sætte
> ind,altså tage et udsnit af et Billede og sætte det ind i et andet.

Det her er i sin tid lavet på basis af PSP5 og i anden sammenhæng, men se om
ikke det kan bruges alligevel:

http://hjemmesideskolen.dk/grafik/klip.asp#klistre

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Per Nielsen

Dato : 03-01-05 17:05

Hej Erik
Har været inde og kikke på siden det ser jo nem ud men der mangler en
forklaring på hvordan man overføre fra det ene billede til det andet,
jeg kan godt "skære" et udsnit ud men kan ikke overføre det?

--
MVH
Per Nielsen

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 03-01-05 17:31

"Per Nielsen" skrev:
> der mangler en forklaring på hvordan man
> overføre fra det ene billede til det andet,
> jeg kan godt "skære" et udsnit ud men
> kan ikke overføre det?

Ctrl-C - kopier til clipboard
Ctrl-V - sæt ind fra clipboard

Men inden du laver Ctrl-C, kan du med fordel udglatte markeringen så
overgangen imellem de to billeder ikke bliver så skarp. Det gøres i PSP8 med
Selections->Modify->Feather. Jeg vil nok vælge funktionen Inside/outside
Feather, og her vælge inside og 2 pixels.

Det betyder at PSP, når du senere indsætter billedet i det andet billede,
vil lave en blød overgang på 2 pixels indenfor markeringen.

--
/Lars

Stort forum for DVD- og harddisk optagere:
http://www.recordere.dk/forum

Fra : John Frandsen

Dato : 04-01-05 12:29

"Lars Ladingkaer" <ng.mail2@ladingkaer.comX> skrev i en meddelelse

> Ctrl-C - kopier til clipboard
> Ctrl-V - sæt ind fra clipboard
Hvis udskæringen skal sættes ind i et andet billede, skl man ikke bruge
CTRL-V, det det vil oprette et nyt billede... Brug i stedet CTRL-E som vil
indsætte udskæringen som et flydende lag man kan flytte rundt med, og
skalere efter behov.

Mvh John

Fra : Esben Rodkjær

Dato : 20-01-05 16:26

Per Nielsen <per_n@stofanet.dk> skrev:
> [...]
>skal være et billede hvor fødselarens
>ansigt skal sætte ind,altså tage et
>udsnit af et Billede og sætte det ind i et andet.

åben de 2 billeder du skal bruge, vælg værktøjet clonebrush, klik på
billedet du skal kopiere fra
mens du holder shift nede, flyt musen over på billedet du skal kopiere
til, nu kopieres del af billede 1 til billede 2