Andet multimedie
bentjuul 3670
Godt grafisk program til Linux
Fra : mogens

Dato : 30-12-04 12:39

Jeg har skiftet fra Windows til Linux, hvilket på flere måder har været en
meget positiv oplevelse. Nu er jeg så igang med at finde nye programmer,
idet jeg gerne vil undgå at skulle afvikle windows programmer under Linux
(kræver Wine eller lignende, og det kører ikke altid lige stabilt).

Derfor vil jeg meget gerne høre om der findes programmer (gerne frie), som
vil være en værdig afløser for min nuværende Macromedia Firefox???

Der er flere lister på internettet med X-overs, d.v.s. hvilke
Linux-programmer der kan erstatte konkrete programmer fra Windows
platformen. Problemet er blot at disse er oplistet uden rating/vurdering,
og jeg har ikke lyst til at prøve x antal programmer, og så slette dem hvis
de ikke duer. Håber derfor på lidt eksperthjælp!

Mogens

Fra : Karsten

Dato : 30-12-04 13:58

"mogens" <mail@mogenslunde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis
> de ikke duer. Håber derfor på lidt eksperthjælp!

Prøv at kikke lidt på den her side
http://www.klid.dk/windows-linux.html

Håber at du kan bruge det til noget.

Fra : Studio Smalbro

Dato : 30-12-04 19:35

Jeg har netop siddet og testet Gimp, som er Linuxækvivalenten til
billedbehandlere på Win/Mac. Det er et udmærket program, der godt kan bruges
til de fleste billedbehandlingsopgaver. Det er meget langt fra at være
PhotoShop, men man kan fint løse de fleste af de opgaver man ellers ville
løse i PhotoShop.
Til Dtp kan du kigge på Pagestream eller Scribus. Scribus ser meget
Quarkagtigt ud synes jeg. Det udvikler sig enormt hurtigt i øjeblikket og
det skal nok blive rigtigt godt, tror jeg.
For grafikernørder som undertegnede, så er det altså ret spændende hvor det
bærer hen med udviklingen af grafiske programmer til Linux - det må være
svært at konkurrerre med "gratis" når man hedder Adobe eller Macromedia.

Kh
Bjørn