Andet multimedie
Kan et stykke grafik laves som font ?
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 28-12-04 18:04

Hey...

I forbindelse med opsætning af Concorde C5 Light regnskabssystem kræver det
vist at hvis man vil have logo på sine fakturaer at man får sit logo lavet
som font.

Nogle der kender til dette ?

Takker på forhånd.

Mvh.

Kim

Fra : KNL DtP

Dato : 28-12-04 18:06

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> vist at hvis man vil have logo på sine fakturaer at man får sit logo lavet

Hvis du har et logo i vektorformat (f.eks. EPS eller WMF), så kan du i
f.eks. CorelDRAW! meget nemt lave en True Type-font, hvor f.eks. bogstavet L
giver logoet.

Det undrer mig dog, at man ikke i C5 kan importere et billede eller et
stykke grafik, og få det med på fakturaerne.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 28-12-04 18:14

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message news:cqs3v5

> Hvis du har et logo i vektorformat (f.eks. EPS eller WMF), så kan du i
> f.eks. CorelDRAW! meget nemt lave en True Type-font, hvor f.eks. bogstavet
> giver logoet.

OK. i såfald vil det være muligt på et bestemt område at indsætte "L" i den
bestemte font, og så vil grafikken komme frem istedet ?

> Det undrer mig dog, at man ikke i C5 kan importere et billede eller et
> stykke grafik, og få det med på fakturaerne.

Det er vist umiddelbart ikke muligt..

Kan du beskrive den nærmere work-around omkring Coreldraw ?

Og tak for hurtigt hjælp foreløbig

kim

Fra : KNL DtP

Dato : 28-12-04 18:41

> OK. i såfald vil det være muligt på et bestemt område at indsætte "L" i
den
> bestemte font, og så vil grafikken komme frem istedet ?

Hvis du selv kan bestemme et sted at indsætte en tekst, og selv bestemme
font og tekststørrelse, så vil du nemt kunne indsætte logoet.

> Kan du beskrive den nærmere work-around omkring Coreldraw ?

På et blankt ark importerer du dit logo i vektorformat - det kan ikke være
bitmap som JPEG e.l. Billedet skal være én figur - dvs. der skal være skåret
"huller" i grafikken, så du kun har sort og gennemsigtig. Ingen farver eller
farveovergange.

Når logoet er klar, vælger du blot Export og finder TTF på listen. Så kan du
bestemme hvilket karakter (plads i fontens alfabet) du vil gemme logoet som.
På den måde kan du lave én font, som indeholder mange, mange logoer og
symboler. Når du har gemt den korrekt, kan du installere den som normalt.

> Og tak for hurtigt hjælp foreløbig

Det var da så lidt : )

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 28-12-04 20:14

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message news:cqs605$2iv7

> [...]
> skåret
> "huller" i grafikken, så du kun har sort og gennemsigtig. Ingen farver

Dvs. at logoet ikke kan være i farver ?

Mvh

Kim

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 28-12-04 21:04

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> wrote:

>Dvs. at logoet ikke kan være i farver ?

Det virker som alle standard fonte, at der kan vælges en farve for hele tegnet.

Eneste mulighed er hvis logoet kan deles i flere blokke på linien, hver
blok/tegn kan så få sin egen farve.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 28-12-04 22:01

> [...]

> På den måde kan du lave én font, som indeholder mange, mange logoer og
> symboler. Når du har gemt den korrekt, kan du installere den som normalt.

Hmm, dammit, jeg får meldlingen "Too many objects too export"...

Er der en fræk fræk workaround på dette ?

Kim