Andet multimedie
bentjuul 3670
Kan ikke se billeder
Fra : M

Dato : 28-12-04 12:15

Hej

Jeg har fundet en cdrom med nogle billeder på som er taget sidste år men når
jeg åbner dem kan jeg ikke se hvad der er på billederne der er dog nogle
enkelte billeder der er der.
jeg åbner dem med windows billed og fax fremviser men der står at der ikke
er noget eksempel men billedet fylder dog 473kb...?
og paint vil heller ikke åbne dem den skriver. paint kan ikke læse denne
fil. enten er dette ikke en gyldig bitmap-fil eller også understøttes
formatet ikke. alle billederne er jpeg filer. er der et program eller lign
der kan åbne mine billeder...? og hvad tror i der kan være galt...?

Hilsen
Morten...

Fra : Mads

Dato : 28-12-04 12:28

On Tue, 28 Dec 2004 12:15:14 +0100, "M" <pac-man@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>formatet ikke. alle billederne er jpeg filer. er der et program eller lign
>der kan åbne mine billeder...? og hvad tror i der kan være galt...?

JPG / JPEG filer burde kunne vises i Internet Explorer.
Nu ved jeg ikke hvilken Windows du bruger, men prøv at gøre som
følger:

Hold SHIFT nede og højreklik på en af billedfilerne.
I menuen som kommer frem vælger du "Åbn med"
og vælg så Internet Explorer.
Hvis den heller ikke kan, så er det svært at løse problemet
uden at undersøge en af billedfilerne. Har du mulighed for at
poste en af filerne i dk.binaer ?

mvh Mads

Fra : M

Dato : 28-12-04 12:38

"Mads" <DeathTo@ll.spammers> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis den heller ikke kan, så er det svært at løse problemet
> uden at undersøge en af billedfilerne. Har du mulighed for at

Hej Mads

Det virker heller ikke men jeg har postet et billede i dk.binaer

Hilsen
Morten...

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-04 12:51

"M" skrev i en meddelelse news:7AbAd.544$Lr6.136@news.get2net.dk

> Det virker heller ikke men jeg har postet et billede i dk.binaer

Kan heller ikke åbnes her, har prøvet flere programmer.

--
mvh kajo

Fra : Mads

Dato : 28-12-04 12:57

On Tue, 28 Dec 2004 12:37:47 +0100, "M" <pac-man@tele2adsl.dk> wrote:

>Det virker heller ikke men jeg har postet et billede i dk.binaer

Hmm, det ser sgu godtnok underligt ud, for jeg kan heller ikke
se billedet. Jeg bruger ACDSee og her vises der bare en sort
skærm. ( ingen fejlbeskeder eller noget )

Prøvede at kigge i filen med en text editor. I JPG filer står der
altid JFIF i starten, men i din fil er der ingen synlig header der
kan give et fingerpeg om filtypen. Enten er filen korrupt eller
også er det en filtype jeg ikke lige er bekendt med.

Jeg prøvede også at omdøbe din fil til en håndfuld andre almindelige
filtyper, men det gjorde heller ikke nogen forskel.

Forhåbentlig er der nogen her i gruppen der ved endnu mere om
den slags. Nu ligger din fil jo i dk.binaer så de kan nemt komme
til at prøve. Jeg bliver nok nødt til at give op (medmindre jeg får en
lys ide senere. Der går somme tider lidt tid inden det siger pling )

mvh Mads

Fra : M

Dato : 28-12-04 13:06

> [...]
> til at prøve. Jeg bliver nok nødt til at give op (medmindre jeg får en
> lys ide senere. Der går somme tider lidt tid inden det siger pling )

Hej Mads

Du skal da have mange tak fordi du prøvede men jeg håber da at der er en der
kan finde ud af det for jeg har en del billeder.

Venlig Hilsen
Morten...

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 28-12-04 13:28

Mads wrote:

> Forhåbentlig er der nogen her i gruppen der ved endnu mere om
> den slags. Nu ligger din fil jo i dk.binaer så de kan nemt komme
> til at prøve.

Desværre ikke herfra. Jeg har ikke adgang til dk.binaer og jeg ved at
en del andre brugere heller ikke har - sunsite bruges af en del, og de
fører ikke dk.binaer.*.

M: Kan du ikke lægge et billede på en webserver?

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-04 14:09

"Toke Eskildsen" skrev i en meddelelse
> M: Kan du ikke lægge et billede på en webserver?

Jeg har prøvet at ligge filen fra dk.binaer online her (håber det er ok):
http://home.worldonline.dk/privat09/pix/Harley-1.jpeg

højreklik på linket og gem.

--
mvh kajo

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 28-12-04 20:56

Mads <DeathTo@ll.spammers> wrote:

> [...]
>
>Jeg prøvede også at omdøbe din fil til en håndfuld andre almindelige
>filtyper, men det gjorde heller ikke nogen forskel.

Første forsøg med Paint Shop Pro gav denne besked "This is not a valid JPEG-JFIF
file"

Og efter at have åbnet filen i en HEX editor, giver jeg Mads ret i at filen
overhovedet ikke ligner JPG - der mangler hele headeren.

Jeg prøvede så at slette filtypen, og så slippe PSP løs på filen igen, det gav
beskeden "The specified file cannot be identified as a supported type", altså at
filen er komplet uforståelig for PSP.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Carsten Saugmann

Dato : 28-12-04 23:02

Med alle de gode forsøg der er gjort, kan det vist med sikkerhed fastslås at
indeholdet af filen er korrupt. Og hvorfor så det? Tjaeh, du HAR vel prøvet
at undersøge CD'en for fedtede fingre og lignende?

Tilsyneladende er "indholdsfortegnelsen" på cd'en intakt, og styresystemet
sætter så drevet til at læse på nogle bestemte positioner på cd'en, men hvis
det så kniber, bliver indholdet korrupt. Hvis ikke det hjælper med en omgang
polering bliver det meget svært...

Mvh/Carsten

Fra : Niels Mathiassen

Dato : 28-12-04 14:12

prøv evt. at download gratisprogrammet Irfan view, som kan
håndtere næsten alle billedfiler.

held og lykke

Niels

--
NGM

Fra : M

Dato : 29-12-04 01:25

"Niels Mathiassen" <nilo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> prøv evt. at download gratisprogrammet Irfan view, som kan
> [...]

Hej til alle

Tusind tak fordi i gad at prøve men det kan jo være at der er en der kan
finde ud af det engang hvem ved.
alle billederne har lagt på mit nuværende harddisk så måske jeg kan finde et
program så jeg kan finde de billeder der er slettet og så genoprette dem på
den måde det er jo et forsøg værd.

Venlig Hilsen
Morten...

Fra : Mads

Dato : 29-12-04 11:21

On Wed, 29 Dec 2004 01:25:09 +0100, "M" <pac-man@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>program så jeg kan finde de billeder der er slettet og så genoprette dem på

En ting du måske også burde prøve, var om CD'en kan læses
i en anden maskine. Den fil du postede i binaer kunne nemlig
tyde på at CD'en er korrupt eller ihvertfald meget svær at læse
og det kunne jo være at en anden maskine gav et helt andet
resultat.

mvh Mads

Fra : M

Dato : 29-12-04 14:14

> [...]
> tyde på at CD'en er korrupt eller ihvertfald meget svær at læse
> og det kunne jo være at en anden maskine gav et helt andet

Det virker heller ikke på en anden maskine har prøvet 3 forskellige.

Morten