Andet multimedie
bentjuul 3670
Spm. til Font Manager
Fra : :-\) Carsten

Dato : 28-12-04 08:11

Hej!

Jeg har ingen erfaring med en font manager.

Jeg har testet 4 fontamnagere:

Adobe Deluxe (tror jeg nok den hed.. .den hører sammen med en masse
Adobe-fonte)
Font Reserve 2.6

AMP
Typograf

Umiddelbart kunn jeg bedst lide de to sidste font-mangere...

Men en af ideerne er at kunne kigge på "ikke-installerede-fonte" inden de
bliver installeret.
Desuden vil jeg gerne have en oversigt over de installerede fonte!

AMP kan vise "ikke-installerede-fonte" - men hvis jeg skifter preview-mappe,
går programmet ned.

Typograf kan kun vise nogle fonte.
Bla. kan den ikke vise alle
ADOBE FONT FOLIO FONTS...

Jo, nogle af dem kan den godt vise - bla. Open Fonts - men der ligger nogle
fonte med 4 filer til hver font:
..afm
..inf
..pfb
..pfm

Disse fonte kan Typograf ikke vise.

Skal jeg skifte Font Manager, eller tror I det blot er en indstilling for at
få vist alle fonte ????

Hjælp..... please!

Godt nytår!!!

--
Carsten

Fra : Martin Helbo

Dato : 29-12-04 23:41

" Carsten" <cjtcjtcjt(fjerndette)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Skal jeg skifte Font Manager, eller tror I det blot er en indstilling for
> at
> få vist alle fonte ????

Jeg bruger Extensis Suitcase. Det er rigtig godt. Her kan du nemt få et
preview af dine fonte og nemt aktivere/deaktivere dem.

Du kan hente en demo på www.extensis.com

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : :-\) Carsten

Dato : 30-12-04 09:21

> Du kan hente en demo på www.extensis.com

Mit spm. gik på:
der ligger nogle fonte med 4 filer til hver font:
..afm
..inf
..pfb
..pfm

Bør min font viewer kunne vise dem?
Hvilken indstilling skal der til?

Kan "Extensis Suitcase" det ?

--
Mange hilsner fra
Carsten

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 30-12-04 11:43

Hej Carsten

PFB og PFM - T1 skrifter er opdelt i 2, en skærmskrift, og en printerskrift.
Dvs. den ene fil bliver brugt til at vise skriften på skærmen, og den anden
til at styre skriften i printeren. Se yderligere information om skrifter på
www.fontknaekker.dk se under fontproblemer.

Mvh
Anders

" Carsten" <cjtcjtcjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@hotmail.com> skrev i
en meddelelse news:41d3bf19$0$3936$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Martin Helbo

Dato : 30-12-04 11:52

> [...]
>
> Mit spm. gik på:
> der ligger nogle fonte med 4 filer til hver font:

Undskyld det havde jeg ikke lige set.
Men jeg kan se Anders har svaret på det.

Både ATM og Suitcase kan vise Type1 fonte, jeg synes så bare at Suitcase
fungerer væsentligt bedre end ATM.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk