Andet multimedie
bentjuul 3670
Wacom digitizer - til Photoshop redigering
Fra : CS

Dato : 24-12-04 04:29

Jeg har længe gået og ønsket mig en digitizer fordi min LogiFuck mus jo ter
sig som en tosse når jeg skal redigere mine billeder....Well den gør jo ikke
noget den får besked på, men jeg vover nu alligevel at placere skylden på
den

Nå - men hvilken Wacom kan i anbefale - jeg skal bruge den primært til ret
store billedefiler - svarende til 16 og 25 megapixelbilleder (Yup)

Billedfilernes opløsning i fuld størrelse er minimum 5000x3000 pixel -
hvilken Wacom vælger jeg - eller er der andre mærker som gør sig godt ? I
don´t trust in Trust.

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 26-12-04 18:07

CS skrev:

> [...]
>
> Billedfilernes opløsning i fuld størrelse er minimum 5000x3000 pixel
> - hvilken Wacom vælger jeg - eller er der andre mærker som gør sig

Det kommer jo an på hvad du skal lave med billederne og ikke mindst
hvad dit budget er.
Den nye Wacom graphire3 i A5-format er formidabel, men det er intous
også i den størrelse! Hvis du har behov for seriøs paint/airbrushing
kan det i høj grad beetale sig at købe intous versionen og gerne i a4.
Så kan man nemlig købe forskellige penne der har udseende ligesom de
forskellige værktøjer en grafiker brugte i gamle dage, og nogle
mennesker sværger til en airbrush :), og det kan de få her. Der er ikke
den store forskel mellem intous og graphire3 i A5 størrelsen, og prisen
er meget tæt på hinanden, så det er vel i bund og grund egne
preferencer.
Pennen er en vigtig ting og i graphire serien er der en tendens til en
halvdårlig plastic, hvilket har betydning når man bruger den meget og
arbejder under pres. (sved ;) ) Standardpennen er meget meget bedre i
intous!

Claus

Fra : ô¿ô

Dato : 02-01-05 23:54

test

Fra : CS \(ô¿ô\)

Dato : 02-01-05 23:56

test

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-01-05 00:22

CS (ô¿ô) skrev:

>test

Og til det bedes man bruge news:dk.test, i andre grupper er det
kun til irritation.

Du kan finde en oversigt over de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk/grupper.pl,
og du kan læse om brugen af de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk og har du spørgsmål om brugen
af nyhedsgrupperne,
så er news:dk.velkommen den rette gruppe.
--
Knud

Fra : CS \(ô¿ô\)

Dato : 03-01-05 01:56

> [...]
> Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
> Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.

Take a hike

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 03-01-05 10:17

Knud Gert Ellentoft skrev:

> [...]
> http://usenet.dk og har du spørgsmål om brugen
> af nyhedsgrupperne,
> så er news:dk.velkommen den rette gruppe.

Hæ Knud, jeg ved ikke hvilken newsreader du bruger, men Xananews er ret
god og den har et udmærket filtersystem, så man kan filtrere den slags
fra! :) (CS! You just got filtered!!)

Claus