Andet multimedie
bentjuul 3670
Bedste program til at resize billeder?
Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 23-12-04 16:29

Hej NG

Jeg har indtil videre brugt Windows XP's indbyggede Paint-program til
primært at resize og sommetider beskære billeder fra mit digital-kamera. Når
jeg resizer billeder ned til en 1/4-del kommer der ofte "korn" visse steder
på billedet. Nu skal jeg til at resize en del billeder og lægge dem ud på
nettet, så jeg er interesseret i et program som resizer billeder pænest, og
eventuelt kan resize flere billeder på en gang. Men hvilket, kender som sagt
kun MS Paint?
Helst freeware/shareware, men billigere programmer kan også komme på tale
(op til 500 kr, eller mere hvis der findes et ultimativ program).

Mvh

Emil

Fra : Ricko.

Dato : 23-12-04 17:10

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Helst freeware/shareware, men billigere programmer kan også komme på tale
> (op til 500 kr, eller mere hvis der findes et ultimativ program).

Hej Emil , da vi jo nærmer os julen skal man jo være gode ved hinanden ,
send mig en mail på
ricko@livsnyter.com

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-12-04 17:12

Emil Jensen [2100] wrote:

> [...]

> Helst freeware/shareware, men billigere programmer kan også komme på
> tale (op til 500 kr, eller mere hvis der findes et ultimativ program).

Det ultimative program er Photoshop, men det er hundedyrt. Et billigere
alternativ er PaintShopPro - som dog også koster noget.

Der findes også frewareprogrammer, Gimp bliver rost af mange, men jeg kender
det ikke.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : goofy

Dato : 23-12-04 18:07

Hejsa
">
> Jeg har indtil videre brugt Windows XP's indbyggede
> Paint-program til primært at resize

MS laver et lille gratis program "Rezice" som er ganske
udemærket.
Kik på nettet Powertoys og dl.

Steen

Fra : Sune Christesen

Dato : 23-12-04 18:14

> [...]
> tale
> (op til 500 kr, eller mere hvis der findes et ultimativ program).

Jeg har rigtigt gode erfaringer med Easy Thumbnails hvad angår resize af
billeder - det kan tage dem enkeltvis eller mappevis og har et hav af forskellige
indstillinger - og så er det freeware :)
http://www.fookes.com/ezthumbs/index.php?2.8
Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/

Fra : EA

Dato : 23-12-04 20:00

> [...]
> Helst freeware/shareware, men billigere programmer kan også komme på tale
> (op til 500 kr, eller mere hvis der findes et ultimativ program).

Photoshop elements fra 654 kr, kan det samme som Photoshop, hvad angår
resize til nettet
M.v.h.
EA

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 24-12-04 23:25

Tak til alle som svarede mig!

Jeg har downloadet "Image Resizer" fra Microsoft's Powertoys, og det er
perfekt til formålet. Nu kan jeg resize alle billeder på en gang, og
kvaliteten på de formindskede billeder er lidt bedre end hvis jeg manuelt
havde resizet hver enkelt billede med XP's indbyggede Paint.

Samtidig er jeg blevet lun på Photoshop Elements 3.0 (forslået af en), som
jo har spændende og lige til at gå til funktioner til en overkommelig pris.
Det må nok vente til den dyreste måned (december) er overstået

Men tak for alle jeres forslag!

Mvh

Emil