Læse kontakt på comport med MScomm ?
Fra : Brian Oestergaard

Dato : 13-02-05 00:08

Hej

Jeg har aldrig arbejdet med MScomm og fatter det ikke helt.

Jeg vil gerne læse status, eller pulser, fra en kontakt tilsluttet
comporten.
Er fremgangsmåden at sætte kontakten mellem RTS, som man sætter aktiv og CTS
som man så læser status på. Eller har jeg regnet den helt forkert ud ?

Lidt kodeeksempel ville være en stor hjælp ?

På forhånd tak.

Brian Østergård

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 16-02-05 00:49

Hej

Brug denne her i event handleren, der kan du checkke på om linierne skifter

Private Sub MSComm2_OnComm()

Select Case MSComm2.CommEvent

' Handle each event or error by placing

' code below each case statement

' Events

Case comEvCD ' Change in the CD line.

Case comEvCTS ' Change in the CTS line.

Case comEvDSR ' Change in the DSR line.

Denne event kommer når DSR linien forbindes til +5, jeg bruger den selv hvor
jeg har monteret en foto modstand mellem +5 og DSR, der er så en lysdiode
fra en sensor der lyser på den hvilket medfører at

denne event udføres, både når den tænder og slukker. Jeg checkker så :

If MSComm2.DSRHolding Then til at afgøre om der er tændt eller slukket.

Case comEvRing ' Change in the Ring Indicator.

End Select

End Sub

Mvh

Carsten Schack-Eriksen

Fra : Brian Oestergaard

Dato : 16-02-05 22:51

"Carsten Schack-Eriksen" <carsten@schack-erikson.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> If MSComm2.DSRHolding Then til at afgøre om der er tændt eller slukket.
>
> Case comEvRing ' Change in the Ring Indicator.

Hej

Tak :)

Jeg havde fundet lidt frem selv, men der var lige lidt ekstra info her til
at komme videre.

Tak for hjælpen.

Brian Østergård