Nybegynder i VB6
Fra : Kim

Dato : 12-02-05 14:55

Hejsa

Jeg har tænkt mig at prøve at komme i gang med at programmere lidt i vb6,
jeg har arbejdet meget i qbasic da jeg var mindre, men nu vi jeg til at
igang igen, så jeg prøver vb6 dennegang.

Er der nogle gode bøger at starte på? Jeg tænkte også på noget
fjernundervisning, men jeg syntet ikke rigtigt at jeg kan finde noget.

Hvad tror i der er bedst for at komme godt i gang?

Mvh Kim

Fra : ST

Dato : 24-02-05 15:15

"Kim" <KimFrandsen@City.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fjernundervisning, men jeg syntet ikke rigtigt at jeg kan finde noget.
>
> Hvad tror i der er bedst for at komme godt i gang?

Hvorfor springer du på VB.NET i stedet for. Så er du fri for at omstille dig
til det senere.
Du kan downloade VB:NET Express gratis her
http://lab.msdn.microsoft.com/express/vbasic/default.aspx.

Da jeg begyndte på VB6 for 2 år siden læste jeg Sam's Teach Yourself VB6 in
21 Day. Den var god at komme igang med. Den findes også i en vb.net version,
som jeg dog ikke kender :
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0672325314/infoline0f-21/026-6727254-3653219

Fra : Per Ekelund

Dato : 03-03-05 09:01

Hej Kim
Jeg havde stor glæde af Jakob Christiansens "Start på Visual Basic 6.0" -
billigbog, IDG, står på Kbhs Hovedbibliotek i datakupeen.
Men den har du måske allerede fundet!
God fornøjelse
Per