Dykning i Australien
Fra : Carsten Jessen

Dato : 12-02-05 02:49

Hej

Jeg er så heldig at bo i Brisbane for tiden og vil gerne ud at dykke. Er der
nogle der har erfaringer (gode eller dårlige) med dykning i Queensland
generelt? Er det nødvendigt at tage til Cairns eller er det sydlige rev
ligeså godt? Jeg har været i Sharm et par gange. Hvordan er dykning i
forhold til Rødehavet?

Mvh
Carsten

Fra : Nicolai

Dato : 12-02-05 10:14

> Jeg er så heldig at bo i Brisbane for tiden og vil gerne ud at dykke. Er
> der
Godt jeg IKKE er misundelig!

> [...]
> generelt? Er det nødvendigt at tage til Cairns eller er det sydlige rev
> ligeså godt? Jeg har været i Sharm et par gange. Hvordan er dykning i

De dyslige rev skulle heller ikke være dårlige, men tag til minimum
towsville, så får du kanon dykning. Sørg nu for at udnytte du er dernede!!!

Dykningen er bedre end rødehavet ;)

Fra : Jens Maigaard

Dato : 12-02-05 13:42

> [...]
> generelt? Er det nødvendigt at tage til Cairns eller er det sydlige rev
> ligeså godt? Jeg har været i Sharm et par gange. Hvordan er dykning i

Hej,

Jeg boede i noget tid omkring 100 km nord for Brisbane (Sunshine Coast). Vi
dykkede derfra et par gange, og det var ikke helt overvældende. En enkelt
gang tog vi en tre dages liveaboard fra Bundaberg, der ligger en 5-6 timers
kørsel nord for Brisbane. Jeg mener at området vi dykkede i hed Bunker Group
eller sådan noget, det er lige akkurat en del af Great Barrier Reef Marine
Park. Det var ret godt, og vil sikkert være bedre nu, hvor vejret er
lækkert - vi gjorde det i maj, og der var det blevet lidt koldt og blæsende.

Jeg har mest dykket i Indonesien, og i den sammenligning var det ikke
overvældende, men det betyder ikke, at det var dårligt. Nogle fra båden så
manta rokker, men desværre ikke os.

Arrangør: http://www.saltys.com.au/

MVH

Jens Maigaard

Fra : Bo Poulsen

Dato : 18-02-05 20:30

Hej Carsten

Jeg har haft fornøjlsen at dykke en månede fra en lille by der hedder Airlie
Beach den ligger ca. 10 timer nord for Brisbane. Det er både muligt at komme
til at dykke nær kysten, da Airlie Beach ligger lige op af Withsyndays
islands, hvor der er masser muligeheder for at få nogle fede båddyk under en
times sejlas fra byen. Men det kan klart anbefales at tage på live abord som
sejler ud om aften og så vågner du på revet kl. 7 næste morgen. Dykkningen
er lang federe der ude. Der er en langt bedere sigt og mere liv.
Når du er aligevel er der nede skulle du tage op til Townsville op dykke på
Yongala. Det er et af de fedeste vrag og dykke på.
Hvis du er interseret i mere info så er du velkommen til at kontakte mig på
den ene eller anden måde.
Men prøv at kigge på dette site http://www.diveoz.com.au/

Med venlig hilsen

Bo Poulsen