Flash over html
Fra : Ib Routhe

Dato : 11-02-05 13:49

Jeg sidder og kigger lidt på de flashreklamer som ved en mouseover udvider
sig ud over resten af siden.
nogen der har nogle forslag til hvor jeg kan lære hvordan man gør.
jeg ved ikke lige hvilke søgeord jeg skal bruge på det suj

/thomas K

Fra : Bent Stigsen

Dato : 11-02-05 20:28

Ib Routhe wrote:
> Jeg sidder og kigger lidt på de flashreklamer som ved en mouseover udvider
> sig ud over resten af siden.

Har selv været lidt betaget af dem. De ser meget fancy ud, men kan også
være røvirreterende. (et hint i tilfælde af at du er reklamedesigner :)

> nogen der har nogle forslag til hvor jeg kan lære hvordan man gør.
> jeg ved ikke lige hvilke søgeord jeg skal bruge på det suj

Så vidt jeg ved, er der kun en måde at gøre det på.

http://www.google.com/search?q=transparent+flash
http://www.google.com/search?q=html+div+layers

/Bent

Fra : Ib Routhe

Dato : 12-02-05 13:34

Takker,

grunden til jeg ville bruge dem var til lidt anderledes måde at lave noget
intern reklame for mit eget site eller anderledes menuer og lign.

/thomas K

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-02-05 21:48

Ib Routhe wrote:

> grunden til jeg ville bruge dem var til lidt anderledes måde at lave
> noget ..... anderledes menuer

Det er ikke så smart at lave menuer med flash. Søgemaskinerne kan ikke følge
de links, der er gemt i en flash-fil, hvorfor dine sider ikke bliver
indekseret.

Menuen vil heller ikke virke i browsere, der ikke har et flash-modul
installeret.

Af samme grund (manglende indeksering) bør du heller ikke lave menuer i ren
javascript. Derimod kan du bruge menuer i html, stylet med css og eventuelt
også javascript (sørg for, at menuen virker alligevel, hvis javascript er
slået fra i browseren.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : thomas K