Skærme
Fijala 3554
så kom min Dell 2001FP
Fra : Claus Albæk

Dato : 10-02-05 14:59

har kigget den grundigt efter i sømmene og kort sagt:
ingen pixelfejl.
god kontrast.
s-ips panel lover hvad det holder!
god farveafstemning.
har ikke lyst til at slukke for den.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 10-02-05 18:15

"Claus Albæk" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse
> har kigget den grundigt efter i sømmene og kort sagt:
> [...]
Må jeg have lov til at lykønske dig med din skærm, dine bemærkninger kunne
være mine egne da jeg modtog min, og med tiden er jeg blevet endnu mere glad
for den, de penge var givet godt ud.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Peter Larsen

Dato : 10-02-05 18:59

Ha ha

UPS har vist haft travlt idag.

Jeg har også fået min og lige sat den til for et par timer siden. Det ser
rigtigt godt ud, intet at klage over.
Vi har også en ViewSonic VP201b i huset - der er ikke umiddelbart nogen
forskel på dem.

Eneste anke er at jeg nu kan høre min pc larme lidt. Den forrige skærm var
en Eizo 21" CRT med blæser.....

Fra : Peter Larsen

Dato : 10-02-05 22:09

En anden anke:

ViewSonic VP201b har en fod der kan reguleres fornuftigt, fra få cm over
bord og et godt stykke op.

Dell 2001FP foden er det rene skod, den duer ikke til noget som helst.
I laveste indstilling svæver skærmenbilledet 14 cm over bordet, det er alt
får højt/dårligt. Så kan den reguleres opaf men det kan jo ligesom være
ligemeget når den allerede er alt for høj.
Jeg tror ikke Dell kender den mindste smule til ergonomi.....

/Peter

Fra : Claus Albæk

Dato : 10-02-05 22:34

Peter Larsen wrote:
> [...]
> ligemeget når den allerede er alt for høj.
> Jeg tror ikke Dell kender den mindste smule til ergonomi.....
hmmmm... det kan jeg ikke nikke genkendende til, min kan justeres ned
til at være 'længden på en tommelfinger' ned over bordet, de 14 cm du
nævner er jeg ikke i nærheden af, et skud i tågen vil være ca. 8cm her.

--
Mvh.
Claus Albæk

Fra : Brian Hansen

Dato : 12-02-05 01:48

> hmmmm... det kan jeg ikke nikke genkendende til, min kan justeres ned til
> at være 'længden på en tommelfinger' ned over bordet, de 14 cm du nævner
> er jeg ikke i nærheden af, et skud i tågen vil være ca. 8cm her.

Min mindste højde er 11cm (7cm med soundbar). Mærkeligt at der er forskel.
Det mest trælse er dog at min Sony 18" ikke kan hæves så meget at bunden at
skærmbilledet er i samme højde.

Brian

Fra : Claus Albæk

Dato : 14-02-05 17:54

Brian Hansen wrote:
> [...]
> Det mest trælse er dog at min Sony 18" ikke kan hæves så meget at bunden at

kan være det er mig der ikke måler ordenligt efter.

men for at snakke om noget helt andet, hvordan fungerer pivot? er der
noget jeg har helt undgået at forstå eller? jeg har driveren installeret
til monitoren, skal der andet til, for når jeg tilter min 2001få så sker
der ikke noget.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Hans

Dato : 14-02-05 18:46

Claus Albæk wrote:

> [...]
> noget jeg har helt undgået at forstå eller? jeg har driveren
> installeret til monitoren, skal der andet til, for når jeg tilter min

Grafikkortet skal understøtte funktionen. Det er ikke noget som skærmen har
kontrol over.

Hans

Fra : Claus Albæk

Dato : 14-02-05 22:57

Hans wrote:

> Grafikkortet skal understøtte funktionen. Det er ikke noget som skærmen har
> kontrol over.
>
> Hans

helvede og patter... nå.. google er min ven, i hope...
medmindre du kan kaste lys over sagen, jeg har et ATi (Club3D) Radeon
X800 XL PCIe kort... det er rimeligt fremme i skoen, burde det ikke være
i stand til at finde ud af det?

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Hans

Dato : 15-02-05 09:14

Claus Albæk wrote:

> [...]
> medmindre du kan kaste lys over sagen, jeg har et ATi (Club3D) Radeon
> X800 XL PCIe kort... det er rimeligt fremme i skoen, burde det ikke

Jo - Egenskaber for skærm > Avanceret - Fanen Rotation.

Hans

Fra : Frank Andersen

Dato : 17-02-05 07:51

On Tue, 15 Feb 2005 09:13:33 +0100, Hans wrote:

> Jo - Egenskaber for skærm > Avanceret - Fanen Rotation.
>
> Hans

Jeg har lige modtaget en 2001FP, og skærmen burde kunne fortælle
skærmkortet, at det er roteret. Jeg har tidligere set skærme, der
automatisk kunne vende billedet, når man roterer. Jeg bruger DVI på et
Geforce4 ti4200.

Frank
--
Erstat 'DOT' med '.'
Replace 'DOT' with '.'

Fra : Claus Albæk

Dato : 17-02-05 16:41

Frank Andersen wrote:

> [...]
> skærmkortet, at det er roteret. Jeg har tidligere set skærme, der
> automatisk kunne vende billedet, når man roterer. Jeg bruger DVI på et

well... jeg kan i al fald konstatere at med ATI's seneste drivere sker
der ikke rigtigt noget (jeg havde nogle hackede drivere før hvor
rotation slet ikke var med) hvilket undrer mig lidt... jeg mener, mit
kort er brand spanking new (X800 XL) og den understøttet det ikke...
eller gør den ??!? jeg kører selvfølgelig DVI

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-02-05 22:16

Lad os starte en ny tråd - Pivot på Dell FP2001 / grafikkort

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 11:47

Det er meget simpelt: Skærmen kan IKKE automatisk vende skærmbilledet, når
du vender skærmen. Det er faktisk de færreste skærme, der kan dette.

Du skal selv ned i styreprogrammet til grafikkortet (ligger sikkert i
systembakken) og rotere billedet, hver gang du roterer skærmen.

Alle moderne grafikkort (ATI og nVidia) har denne funktion.

Fra : Claus Albæk

Dato : 10-02-05 22:39

Peter Larsen wrote:
> [...]
> forskel på dem.
>
> Eneste anke er at jeg nu kan høre min pc larme lidt. Den forrige skærm var

oh ja, en 21" fra back then... der var folk der klippede blæseren på
monitors dengang...

Fra : Thomas

Dato : 10-02-05 20:18

> [...]
> har kigget den grundigt efter i sømmene og kort sagt:

Ja min er også kommet i dag!
Lækker skærm.

Men jeg har et lille problem...
Jeg har lige prøvet DVI forbindelsen, og den slukker og tænder hele tiden (går i sort), det sker når jeg trækker i scollbaren i
internet Explorer.

Hvad kan det være??

Fra : Claus Albæk

Dato : 10-02-05 22:37

Thomas wrote:

> [...]
> Jeg har lige prøvet DVI forbindelsen, og den slukker og tænder hele tiden (går i sort), det sker når jeg trækker i scollbaren i

Nu bruger jeg ikke internet explorer, men det er nok ikke IE selv der er
problemet... sker det kun når du trækker i scrollbaren? så vil jeg
umiddelbart tro det er en driver ting du skal kigge på.
jeg har et X800 XL kort i, hvis det skulle have noget at sige... bruger
du et grafikkort fra en lille producent eller somesuch?

--
Mvh.
Claus Albæk

Fra : Thomas

Dato : 11-02-05 01:41

> [...]
> jeg har et X800 XL kort i, hvis det skulle have noget at sige... bruger
> du et grafikkort fra en lille producent eller somesuch?

Jeg nåede aldrig at teste det andre steder, så jeg må være dig svar skyldig.....
Mit grafikkort er et: Aopen Aeolus FX5200/128mb

Men jeg har aldrig opdateret driverne, det er dem fra standert CD'en

Fra : Claus Albæk

Dato : 11-02-05 13:47

Thomas wrote:

> Jeg nåede aldrig at teste det andre steder, så jeg må være dig svar skyldig.....
> Mit grafikkort er et: Aopen Aeolus FX5200/128mb
>
> Men jeg har aldrig opdateret driverne, det er dem fra standert CD'en

ok, jeg har brugt lige netop det grafikkort en del på work, det er så
vidt jeg husker ikke helt standrd nvidia drivere der følger med på
CD'en, prøv lige at hive dem ned fra nvidia's website og prøv igen.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 11-02-05 17:54

> ok, jeg har brugt lige netop det grafikkort en del på work, det er så vidt
> jeg husker ikke helt standrd nvidia drivere der følger med på CD'en, prøv
> lige at hive dem ned fra nvidia's website og prøv igen.

Hej Claus
Jeg skiftede mit FX5200 grafikkort ud med et FX5900 Ultra da jeg oplevede
det samme som dig ved 3D grafik, et 5200 kan tilsyneladende ikke levere data
godt nok på DVI til at det hele kan køre flydende jeg oplevede udrivninger
samt kortvarig sortskærm engang imellem.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Thomas

Dato : 11-02-05 18:40

> [...]
> godt nok på DVI til at det hele kan køre flydende jeg oplevede udrivninger
> samt kortvarig sortskærm engang imellem.

Det er godt nok mig som har problemerne!
Takker for oplysningen jeg kigger på det

Mvh Thomas

Fra : Claus Albæk

Dato : 11-02-05 19:58

Paul Østerby Sørensen wrote:
> [...]
> godt nok på DVI til at det hele kan køre flydende jeg oplevede udrivninger
> samt kortvarig sortskærm engang imellem.
tror du har forvekslet mig med Thomas... jeg har ingen problemer... mit
XL kort spytter masser af data ud :)

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 11:49

Fint at alle er glade.

Men det undrer mig godt nok, at ingen har bemærket den berygtede
screendoor-effekt, som plager denne skærm.

Selv har jeg vænnet mig til det - men i starten var jeg tæt på at returnere.
Fænomenet set tydeligst på grå baggrund.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 30-03-05 13:58

"S Hansen" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Selv har jeg vænnet mig til det - men i starten var jeg tæt på at
> returnere. Fænomenet set tydeligst på grå baggrund.

Det kan jo være den ikke er så berygtet hos alle , jeg har ikke set noget
til den på min 2001FP så måske du har været uheldig eller at dit gfx ikke
godt nok til at levere 1600*1200 på DVI.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-05 11:10

Det har ikke noget med grafikkortet at gøre. Jeg kører fint 1600x1200 på
DVI.

Det er svaghed ved det pågældende panel - og findes på en række andre skærme
fra bl.a. Viewsonic, HP og vist også Philips.

Mvh
Søren

Fra : Esben

Dato : 31-03-05 01:31

> [...]
>
> Selv har jeg vænnet mig til det - men i starten var jeg tæt på at
> returnere. Fænomenet set tydeligst på grå baggrund.

Ja, den er ret tydelig på det panel. Jeg tror faktisk jeg ville foretrække
forgængeren, hvis jeg skulle vælge. På 23"/16ms/s-ips panelet der er på
markedet er effekten der heller ikke.

--
Esben