Fra : kaarewh@gmail.com

Dato : 08-02-05 11:34

Flasken skal kunne bruges i 02-service

Kaare

Fra : Søren Ravn

Dato : 08-02-05 11:48

----- Original Message -----
From: <kaarewh@gmail.com>
Newsgroups: dk.fritid.dykning
Sent: Tuesday, February 08, 2005 11:33 AM
Subject: Købes 7 l stageflaske

> Flasken skal kunne bruges i 02-service

Hvis du kan bruge en 10L så har jeg en tilsalg for 900kr

Komplet med spændebånd og XL boltsnaps og diverse IANTD stikkers

Flasken er fra 2001 og er pt i o2 service

Søren Ravn

Fra : Jan Birk

Dato : 08-02-05 13:40

> Hvis du kan bruge en 10L så har jeg en tilsalg for 900kr

Skulle den oprindelige spørger ikke være interesseret - og flasken er en
alu flaske - er jeg interesseret!

/Jan

jb+ringbindet.dk

Fra : Søren Ravn

Dato : 09-02-05 13:49

"Jan Birk" <jan.birk@invalid-domain.null> wrote in message
> Skulle den oprindelige spørger ikke være interesseret - og flasken er en
> alu flaske - er jeg interesseret!

Det er en Faber stål flaske.

Er det som stage flaske du vil have en 10L alu flaske ?

Søren Ravn

Fra : Jan Birk

Dato : 09-02-05 14:34

> Er det som stage flaske du vil have en 10L alu flaske ?

Det er korrekt!

/Jan

Fra : Søren Ravn

Dato : 09-02-05 15:36

> Det er korrekt!

Uden at vide ret meget om det, tror jeg ikke der findes nogle 10 liter alu
flasker der er særlig gode som stage flasker.

Fordi at der er nogle DIR dykkere der siger at alu flasker er det eneste der
dur, betyder det ikke at alle alu flasker er gode.

Du bør lige undersøge om den alu flaske du er ved at købe har en vægt man
kan bruge til noget.

Jeg lavede for lidt tid siden en test af stage flasker i svømmehallen.

på alle flaskerne var der 200bar på, apeks atx50 / DS4, manometer og 2 XL
boltsnaps

10 liter stål faber årgang 200x 4.6 kg
10 liter stål model meget gammel 3.5 kg
7 liter stål model meget gammel 3.3 kg
80cu.ft ALU s080 2.6 kg

Hvis jeg nu havde testet en 10 liter alu flaske og den havde vejet 1.5 kg.
Havde den så været test vinder ?

Søren Ravn

Fra : Heine J Melgaard

Dato : 09-02-05 16:24

Hej Søren.
Jeg er interreseret.

Mvh Heine J Melgaard
Mobil 22122331

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 09-02-05 17:41

> [...]
> Jeg lavede for lidt tid siden en test af stage flasker i svømmehallen.
>
> på alle flaskerne var der 200bar på, apeks atx50 / DS4, manometer og 2 XL

Nu må du tro at jeg er ved at starte endnu en diskussion om DIR og alt sådan
noget.

Men jeg er lidt nysgerrig, hvilken en af de 4 synes du er den bedste og
hvorfor?

mvh
Jonas

Fra : Søren Ravn

Dato : 10-02-05 08:59

"Jonas Lüttichau" <jluttichau@gmail.com> wrote in message

> Men jeg er lidt nysgerrig, hvilken en af de 4 synes du er den bedste og
> hvorfor?

Efter min tur i svømmehallen vil jeg helt klart sige 80cu.ft , da den er
mest neutral.

Men nu er der jo lidt forskel på at dykke i en svømmehal og i åben vand.

Test har resulteret i at jeg har købt 2 stk. 80cu.ft ( CE godkendte ) og
afsat den ene af mine 10liter stål årgang 200x og den anden er stadig til
salg ( hvis der er nogle der er interneret .

Om et halvt års tid, vil jeg kunne sige om jeg kan leve med den større
vandmodstand de har. eller om jeg skal sælge dem igen, og købe 2 stk 10l
stål flasker model meget gammel.

Søren Ravn

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 09-02-05 17:06

Søren Ravn skrev i Message-ID:
<420a2002$0$12749$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> Fordi at der er nogle DIR dykkere der siger at alu flasker er det
> eneste der dur, betyder det ikke at alle alu flasker er gode.

Sandt nok. S080 (80 cu ft) Luxfer er det eneste der dur ordentligt. Den
bevæger sig i området omkring neutral.

> Hvis jeg nu havde testet en 10 liter alu flaske og den havde vejet 1.5 kg.
> Havde den så været test vinder ?

Nej. For let.

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>