Dykning Tyrkiet - Side
Fra : jhyden

Dato : 06-02-05 18:42

Jeg skal på alm. charterferie med familien i den lille by Side.
Jeg vil dog gerne bruge en enkelt dag på dykning - helst langt fra
kysten.
Er der nogle, som har erfaring med dykning i dette område (ca. 50 km fra
Alanya, 85 km fra Antalya).
Skal jeg til Antalya eller Alanya for at finde et godt dykkercenter. Er
der noget jeg skal være opmærksom på mht udstyr (medbringer selv ABC,
regulator og dragt).

På forhånd tak.

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Kjær

Dato : 14-02-05 17:17

> [...]
> Skal jeg til Antalya eller Alanya for at finde et godt dykkercenter. Er
> der noget jeg skal være opmærksom på mht udstyr (medbringer selv ABC,

Hejsa,

Der er 2 dykkercentre dernede. Jeg kan anbefale Simply Diving som er ejet af
en englender. Han har bådture alle dage med de sædvanlige 2 dyk og frokost
imellem.

Hans udstyr er OK men selvfølige ikke som ens eget :)

Dykningen dernede er ok, men kan selvfølige ikke sammenlignes med Rødehavet.

/Peter

Fra : Johnny Hyd?n

Dato : 15-02-05 08:39

> Der er 2 dykkercentre dernede. Jeg kan anbefale Simply Diving som er ejet af
> en englender. Han har bådture alle dage med de sædvanlige 2 dyk og frokost
> imellem.

Tak for det!
I præcis hvilken by ligger Simply diving, og ved du, om de har en hjemmeside?
Rimelige priser?

Johnny.

Fra : Peter Kjær

Dato : 15-02-05 20:33

> I præcis hvilken by ligger Simply diving, og ved du, om de har en
> hjemmeside?
> Rimelige priser?

De ligger i Side, lige udenfor den antikke del, men afhenter deres gæster
ved hotellet (hvis du altså bor i side) uden beregning.

Det er 2-3 år siden jeg har været dernede sidst, men prøve evt. på
simplydivingSLETTES@aol.com (slet det der står med stort i mailadressen)
eller på telefon +90 (0)242 753 6436 - Jeg kan ikke huske adressen til deres
hjemmeside.

Prisen for en dagstur med 2 dyk er de typiske 400-500,- incl. udstyr og
frokost - rabat for flere dyk og hvis du har eget udstyr med - ikke dykkende
gæster slipper noget billigere.

/Peter

Fra : Johnny Hyd?n

Dato : 15-02-05 23:32

Tusind tak, det var lige det, jeg havde brug for. Nu har jeg et udgangspunkt!