Skærme
Fijala 3554
S-video på Dell 2001FP??
Fra : Thomas

Dato : 06-02-05 17:58

Hvad bruges s-video indgangen til på denne skærm??
Er det fordi at den også kan bruges til TV eller hvad??

/Thomas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-02-05 18:13

"Thomas" <matador1@familie.tele.dk> crashed Echelon writing

> Hvad bruges s-video indgangen til på denne skærm??
> Er det fordi at den også kan bruges til TV eller hvad??

TV er vidst mere når det har en tuner indbygget, så skal vi kalde det en
monitor.

Smid en DVD afspiller, VHS maskine eller hvad du nu har lyst i S-video
plugin.

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas

Dato : 06-02-05 18:39

> TV er vidst mere når det har en tuner indbygget, så skal vi kalde det en
> monitor.
>
> Smid en DVD afspiller, VHS maskine eller hvad du nu har lyst i S-video
> plugin.

Det var også det jeg mente.
Det er bare kanooooon :)

Fra : Thomas

Dato : 07-02-05 21:51

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse news:Xns95F5B945F3B84bjoegdk@130.225.247.90...
> [...]
> monitor.
>
> Smid en DVD afspiller, VHS maskine eller hvad du nu har lyst i S-video

Da der ikke er indbygget højtalere så skal jeg vel ha PC'er stående ved siden af, for at kunne få lyd på mine DVD/VHS film eller
hvad??

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-02-05 22:04

Thomas - matador1@familie.tele.dk
4207d4ae$0$5674$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com
skrev følgende:
> "Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse

> Da der ikke er indbygget højtalere så skal jeg vel ha PC'er stående
> ved siden af, for at kunne få lyd på mine DVD/VHS film eller hvad??

Eller et par aktive højttalere. Eller en forstærker og højtalere. Osv osv.

--
Martin Petersen
"Snedigt hva', kælling!"

Fra : Thomas

Dato : 07-02-05 22:37

> Eller et par aktive højttalere. Eller en forstærker og højtalere. Osv osv.
>
> --
> Martin Petersen
> "Snedigt hva', kælling!"

Aktive højttalere hmm......når jeg søger på EDBpriser er alle aktiv er det normalt at alle gode højttalere er aktive
Og hvordan vil det fungere med skærmen og evt VHSmaskinen??
Skal højttalerne pluges til USB porton eller hvad??

Fra : Hans

Dato : 08-02-05 18:36

Thomas wrote:

> [...]
> fungere med skærmen og evt VHSmaskinen??
> Skal højttalerne pluges til USB porton eller hvad??

Dell har en "Sound Bar" med to højttalere og volumekontrol til FP2001 som
fastgøres på den nederste kant af skærmen. Den får strøm fra et DC-udtag på
skærmen. Dell kalder den for model AS500. Det er bestemt ikke hi-fi, men
noget bedre end de andre indbyggede højttalere i skærme jeg har hørt.

Hans

Fra : Thomas

Dato : 08-02-05 18:59

> [...]
> skærmen. Dell kalder den for model AS500. Det er bestemt ikke hi-fi, men
> noget bedre end de andre indbyggede højttalere i skærme jeg har hørt.

Jamen vil det virke....?
Er det ikke bare ligesom at sætte nogle almindelige pc højttalere på skærmen??

Så vil jeg vel stadig ha' problemer med at slutte min stationær DVD til skærmen og så have lyd eller hvad??

Mvh Thomas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-02-05 19:04

> [...]
> skærmen??
>
> Så vil jeg vel stadig ha' problemer med at slutte min stationær DVD

Hvis SoundBar'en har forstærker del er det jo blot om at få et phono ->
minijack kabel.

--
Bjarke Andersen

Fra : Hans

Dato : 08-02-05 19:07

Thomas wrote:

> Jamen vil det virke....?
> Er det ikke bare ligesom at sætte nogle almindelige pc højttalere på
> skærmen??

I princippet jo.

> Så vil jeg vel stadig ha' problemer med at slutte min stationær DVD
> til skærmen og så have lyd eller hvad??

Til almindelig PC brug er de ganske udmærkede, men til film er lyden for
ringe, så her skal du bruge en anden løsning med nogle bedre højttalere. Det
ender såmænd nok med, at du skal købe et lille surround-setup før lyden
bliver tålelig.

Hans

Fra : N/A

Dato : 08-02-05 19:09

Fra : Thomas

Dato : 08-02-05 19:09

> Hvordan du får lyd ud af tuneren eller hvad du nu bruger af A/V udstyr
> bestemmer du jo selv. Det kan jo fx. være et hifi anlæg eller direkte
> højttaler udgang på det udstyr du tilslutter skærmen.

Jeg ville helst ha' været for uden at skulle ud og skaffe forstærker og højttalere, bare for at skulle bruge min PC skærm oppe ved
sengen en enkelt gang i mellem.

Så er der ikke en lettere måde at lyd når jeg bruger min stationær DVD sammen med skærmen??

Mvh Thomas

Fra : Peter Larsen

Dato : 07-02-05 00:31

TV er da også muligt.
Man kan få eksterne tv-tunere som kobles til pc'en osom også har s-video
udgang.
Det smarte er så at man kan se TV på sin monitor uden at pc'en er tændt.
Hvis man vil optage kan man tænde pc'en og så har man en harddisk-recorder.

Men OK, hvis du alligevel har en video stående, så er dens s-video udgang jo
oplagt.

/Peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-02-05 22:10

Thomas <matador1@familie.tele.dk> wrote:

> Er det fordi at den også kan bruges til TV eller hvad??

jeps.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT