Reparation af tørdragt..
Fra : Anders Friis

Dato : 06-02-05 17:25

Jeg har et problem med min nyindkøbte tørdragt..

Jeg har fornyelig købt en brugt trilaminat tørdragt, hvis eneste fejl
er en defekt manchet til hætten (ikke halsmanchetten). Planen er så
efter et godt afslag i prisen at klippe hætten af og bruge en
almindelig hætte.. Her kommer så spørgsmålet.

Er der noget man skal være særligt opmærksom med når man klipper i
neopren, skal det lukkes på nogen måde efter hætten er fjernet??

Venlig hilsen

Anders Friis

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-05 18:41

"Anders Friis" <anders@plask-dyk.dk> wrote in message

> Er der noget man skal være særligt opmærksom med når man klipper i
> neopren, skal det lukkes på nogen måde efter hætten er fjernet??

nej Neopren skal som sådanne ikke lukkes af, det er jo bare en luft fyldt
gummi men der er et lag mylon uden på og det kan travle, flosse eller løsne
sig fra neopremet, afslutningen kan laves på mange måder,
* du kan tage noget kant bånd og bukke rundt om og sy fast
* du kan smøre Neoprem lim eller aquasure på for at beskytte kanten
* du kan også få noget specieldt kantbånd, som du stryger på
* du kunne også brande kanten forsigtig, og ri den

osv osv

men et lille tip, når du klippe hætten af så klip selve hovet og halsen af,
men lad det stykker af hætten der går lidt ned på brystet / lidt ud på
skulderene blive der, hvis du så køber en løs hue med et lille slag, så kan
du stoppe slaget ind mellem dragten og resterne fra den gamle hætte, (den
samme måde som f.eks. og mange mange andre firmaer bruger til at gøre deres
løse hætter extra varmer.)

håber at det hjælp dig lidt på vej, ellers måd du bare spørge igen.

mvh Morten DallDarmer

Fra : Anders Friis

Dato : 06-02-05 21:00

Mange tak for hjælpen..

Jeg havde også tænkt mig at lade et stykke af det nederste stykke neopren
sidde, for senere kunne putte hætten indenunder..

Jeg tror jeg vil afprøve nogen af de metoder du forslog på den øverste del
af hætten..

Venlig hilsen

Anders Friis