"Hans-Jacob Møgelmose" <zster87@hottiemail.com> wrote in message news:<420b6c6e$0$281$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> "Frank Savage" <Mr_Frank_Savage@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:42065601$0$12728$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Frank Savage wrote:
> > > Så har jeg endeligt nosset mig sammen til at få en ny 30 km/t scooter.
> > > Det er en "Aprilia Sonic AC-GP-SBK"
> > > Det skulle være en favorit knallert iflg. assistenten på et nærliggende
> > > værksted
> > > Men.... den kan kun køre 30 km/t. Ved du hvordan man med held, dvs. uden
> > > af blive stoppet af politiet,
> > > kan tune knallerten til at køre lidt hurtigere?.
> > > Prøv:
http://www.protuna.dk/products.asp?c=31070249&n=19081231#xy
>
> > hmmm... er der ikke nogen der har et forslag? :)
> Jo. Altså først og fremmest så lad være med at hæld noget tun på den endnu!
> Og SLET ikke fra Protuna!
>
> Først: Tillykke med din nye Aprilia :)
>
> Sværger nu selv til Piaggio men sådan er vi jo så forskellige. :)
>
> Af begrænsninger sidder der:
> Bag variatoren sidder der en ring (skive) den er vel på størrelse med en
> fingerring.
> Pil blæsehjulet af og du ser nu i midten krumtappen, uden på krumtappen er
> gliderøret som varioen kører frem og tilbage på. Ovenpå gliderøret sidder
> skiven.
> Den forhindrer variatoren i at glide helt ud for enden af gliderøret og
> derved får du bare en masse omdrejninger og lavere topfart ved at have den
> i.
> Ud med den!
>
> Derefter er der blindrør på udstødningen. Blindrøret fjernes let og elegant
> ved at tage en vinkelsliber og skære det af. Svejs så en plade på for at
> lukke hullet igen.
> Ikke nok med blindrøret sidder der også et meget tyndt forrør ligesom på en
> CPI Popcorn, dette gør man for næsten intet ydelse ved at fjerne blindrøret,
> man bliver nød til at købe en ny udstødning..
> Jeg kan anbefale TP Powered. den kan fåes ved bla.
www.speedline.dk. Klask
> den i sammen med nogle lidt lettere ruller (5.5 -> 6 g) Mener faktisk der
> følger nogle med røret :)
>
> Cylinderen på de "nye" aprilliaer er begrænset ved at der kun er to skylle
> kanaler i. Det eneste du umiddelbart kan gøre er at skifte cylinder.
> Du kan ikke kaste hvilken som helst cylinder på da der er en begrænsning i
> blokken. Prøv først at fjern alle de andre begræsninger og hvis det stadig
> ikke er nok kan vi begynde at snakke cylindre.
>
> Dysen som sidder i karburatoren er standard en størrelse #56. Hvis du
> fjerner alle begrænsningerne bliver du nødt til at sætte en større i.
> Hvis man fjerner begrænsninger uden at dyse op kan du risikere at stemplet
> sætter sig pga. for lidt benzin og deraf for meget varmeudvikling.
> Det er forskelligt hvad dyse der skal sættes på det er afhængig af
> opsætningen. Men prøv at kast en #74 hvis du fjerner alle begrænsningerne på
> nær cylinderen. (Valg af udstødning har ikke noget med din dyse at gøre så
> længe din motor er så lavt ydende som den er nu.)
>
> Mvh.
> Hans-Jacob
Hans-Jacob..
Syntes du ikke lige du skulle have læse din tekst igennem..!?
" Pil blæsehjulet af og du ser nu i midten krumtappen, uden på
krumtappen er
> gliderøret som varioen kører frem og tilbage på. Ovenpå gliderøret sidder
> skiven. "
Hvordan syntes du selv det går..?
Nope Din variomatic sidder på den side, hvor din kickstarter sidder, (
alså venstre side af blokken ).
Kig evt. google efter scooter tuning sider.. ( Kender mange, men
kommer i lige i tanke om dem )
Ulf