Nok et 80'er hit
Fra : Poul Erik

Dato : 05-02-05 12:57

Hej, jeg kan se der er en der har fået hjælp her til at navngive nogle
80'er hits, så nu håber jeg, jeg også kan få hjælp

En del af nummeret er postet i "dk.binaer" - under samme subject

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : -V-

Dato : 05-02-05 13:31

Poul Erik wrote:
> Hej, jeg kan se der er en der har fået hjælp her til at navngive nogle
> 80'er hits, så nu håber jeg, jeg også kan få hjælp
>
> En del af nummeret er postet i "dk.binaer" - under samme subject

Ved ikke hvad det er, men det lyder fedt og der kunne nok trækkes 14-15 fine
samples ud af det lille stykke, du har postet.

-V-

Fra : Poul Erik

Dato : 05-02-05 13:55

On Sat, 5 Feb 2005 13:30:42 +0100, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Ved ikke hvad det er, men det lyder fedt og der kunne nok trækkes 14-15 fine
>samples ud af det lille stykke, du har postet.

Du har ganske ret, og problemet er vel næsten at der er så meget der
lyder bekendt, at det nok nærmere forvirrer end hjælper.

Det er hele det første minut jeg har postet, er der nogen der vil høre
mere, kan i kontakte mig.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : The man himself

Dato : 05-02-05 17:57

Lyder som "patrick cowley".

Ikke sikker på at navnet er stavet rigtigt, men det minder om hans andet
store hit "do you wanna funk".

Ralph.

Fra : -V-

Dato : 05-02-05 18:08

The man himself wrote:
> Lyder som "patrick cowley".
>
> Ikke sikker på at navnet er stavet rigtigt, men det minder om hans
> andet store hit "do you wanna funk".

Joker du?

-V-

Fra : Søren Rohde

Dato : 05-02-05 18:21

"The man himself" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse
> Lyder som "patrick cowley".

Hehe det skulle jeg lige til at sige. Den meget bølgene analoge synthesizer
minder meget om det meste af det han lavede, både Mind Warp og Megatron Man
(de plader er bestemt et genhør værd). Do Ya Wanna Funk lavede han iøvrigt
for Sylvster, og jeg har hørt at han var for syg til selv at mixe nummerert,
så han lå en sofa i sturdiet g dirrigerede en tekniker så det blev som han
ville have det.

Sangeren på nummeret lyder dog ikke som Paul Parker eller Sylvester der var
de to han lavede mest for. Men måske Loverde eller nogle af de andre han
producerede for... Mest af alt lyder det nu som Rock Nalle - men det er det
nok ikke.

Håber jeg kommer i tanker om noget, eller at andre gør. Google kunne ikke
hjælpe mig i første omgang. Jeg mener at teksten er:

"You say you wanna go on a holiday,
what´s holding you back, holding you back
You say you´re gonna go, gonna leave today,
what´s holding you back, holding you back

(hey)

Just a little trip, need some time away
to get back on your track, back on your track
You think you´re gonna flip if you gotta stay, well
what´s holding you back, holding you back"

Hvor har du fundet dette stykke musik henne? Og er du ikke sød at dele
resten med mig?

Mvh. Søren Rohde (toppede i ´82)

Fra : Søren Rohde

Dato : 05-02-05 18:30

"Søren Rohde" <rohde@tech-point.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe det skulle jeg lige til at sige.

Hehe prøv at se dette site med Patrick Cowley. Pas på der er
underlægningsmusik... Håber at finde en liste over alt hvad han har lavet.
Hvis nogen har sådan en vil jeg gerne have en kopi/et link. Leder videre når
jeg får tid.

Mvh. Søren

Fra : The man himself

Dato : 05-02-05 20:35

Nej jeg joker ikke.

Jeg mener selv at jeg ved en hel del om musik og som du kan se i tråden, så
er jeg måske ikke helt galt på den.

Test mig hvis du mener noget andet

Ralph.

Fra : -V-

Dato : 06-02-05 02:26

The man himself wrote:

> Nej jeg joker ikke.
>
> Jeg mener selv at jeg ved en hel del om musik og som du kan se i
> tråden, så er jeg måske ikke helt galt på den.

"Der er blevet spillet en "sang"....ja det kan man vel godt kalde
den.....hvor sproget ikke er dansk...det er faktisk ikke noget rigtigt sprog
(mener jeg).
Videoen foregår ude på en mark hvor en masse unge spiller et rollespil som
vikinger og de render bare rundt og slår på hinanden.
Det er nogle meget mærkelige ting de synger.
Nogen der kan hjælpe?
Og hvem synger den med " pigerne de elsker vores cigar"?"

Du ved åbenbart ikke nok...

Og nej, 80'er klippet lyder *overhovedet* ikke som 'Do you wanna funk'.

-V-

Fra : Søren Rohde

Dato : 06-02-05 16:47

> Jeg mener selv at jeg ved en hel del om musik og som du kan se i tråden,
> så
> er jeg måske ikke helt galt på den.

Nej det lyder sa som noget i retning af Patric Cowley. men den ligger IMHO
langt fra Do Ya Wanna Funk. Den minder til gengæld en del om noget af det
tidlige han lavede.

Vi skal altså have fundet ud af om det er ham, eller en anden der har lavet
det nummer.

Mvh. Søren

Fra : Poul Erik

Dato : 06-02-05 23:31

On Sun, 6 Feb 2005 16:46:32 +0100, "Søren Rohde" <rohde@tech-point.dk>
wrote:

> [...]
>tidlige han lavede.
>
>Vi skal altså have fundet ud af om det er ham, eller en anden der har lavet

Ja tak

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Søren Rohde

Dato : 07-02-05 11:39

"Poul Erik" <lindaa@mail.telecykel.dk> skrev i en meddelelse

> Ja tak

Selv årsag. Hvis du har mulighed for det må du gerne mail hele nummeret til
mig på rohde@techBINDESTREGpoint.dk for det skulle ikke iundre mig at der er
en fed solo hen mod slutningen af nummeret.

Husk at fjerne sætte en bindestreg i mailen istedet for ordet.

Mvh. Søren

Fra : Karsten Jensen

Dato : 07-02-05 13:09

On Sun, 06 Feb 2005 23:31:27 +0100, Poul Erik
<lindaa@mail.telecykel.dk> wrote:

Det lyder ganske rigtigt af noget i retningen af "do ya wanna funk" -
men var det ikke Sylvester der lavede den?

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Fra : Søren Rohde

Dato : 07-02-05 13:32

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:ceme01t3f8sddjf8rnone4j3t1gqfrf6l6@4ax.com...

> Det lyder ganske rigtigt af noget i retningen af "do ya wanna funk" -
> men var det ikke Sylvester der lavede den?

Jo det var ham der sang. Patrick Cowley spillede og producerede.

Har engang spurgt efter pladen i en HMW butik, og fik at vide at de ikke
gjorde meget i dansk musik... Da jeg fortalte at det ikke lige var Leif
Sylvester Petersen jeg ledte efter måtte ekspedienten give op. Det var sgu
ikke sket i Roberts Music eller Mekka...

Mvh. Søren

Fra : Poul Erik

Dato : 06-02-05 00:17

On Sat, 05 Feb 2005 12:56:33 +0100, Poul Erik
> [...]

>80'er hits, så nu håber jeg, jeg også kan få hjælp
>
>En del af nummeret er postet i "dk.binaer" - under samme subject

Efter at have kigget lidt rundt på http://pat.ma.cx/, er der nok ikke
den store tvivl om, at der er Patrick Cowley.

Nu er der blot at give nummeret det rigtige navn, men det får blot en
tittel, der passer til nummeret.

Tak for hjælpen.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse