Underlige formatering problemer
Fra : Per Thomsen

Dato : 04-02-05 11:37

Hej Gruppe

Jeg har et lidt underligt problem med formatering i Word 2003.

Når jeg f.eks. har skrevet en længere tekst, og beslutter mig for at
ændre tekststørrelsen på et ord, så markerer jeg det ord, jeg vil ændre
og ændrer så tekststørrelsen.

Men når jeg gør det, så løber Word hele dokumentet igennem, og ændrer
tekststørrelsen, på al tekst med samme typografi. Jeg vælger "Undo", og
så ændrer Word al teksten, undtagen det markede ord, tilbage igen, så
jeg nu har opnået den ønskede effekt.

På sin vis får jeg jo den ønskede effekt, men det er temmelig
irriterende. Når mit dokument fx. er 34-35 sider langt, så taget det
Word temmelig lang tid, lige først at rette hele teksten igennem, og
temmelig lang tid når jeg bagefter fortryder handlingen.

I et forfjamsket forsøg på at gøre noget ved det fjernede jeg under
"Funktioner" -> "Indstillinger" -> "Rediger" fluebenet i "Hold styr på
formateringen", men det ændrede ingenting.

Jeg har ledt lidt rundt, for at se om jeg kunne finde nogle andre
indstillinger, der gav mening ift. min problemstilling, men det kunne
jeg ikke.

Så tænkte jeg: måske er det en bug, og jeg søgte lidt på Google med "ms
word format bug", "ms word formatting bug", o.l. men uden held.

Til sidst har jeg lige siddet og skimtet beskeder i denne gruppe, men
kunne ikke umiddelbart finde noget, der relaterede sig til problemet.

Er der nogen af jer, der har en idé om hvad det er der foregår, og hvad
jeg kan gøre ved det?

Jeg er ikke så meget inde i Word, så det er ikke utænkeligt, at jeg har
ledt efter indstillinger de forkerte steder, men så kan i vel guide mig
det rette sted hen.

MVH Per Thomsen,
<pee@kmd.dk>

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-02-05 16:31

"Per Thomsen" <pee@kmd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er ikke så meget inde i Word, så det er ikke utænkeligt, at jeg har
> ledt efter indstillinger de forkerte steder, men så kan i vel guide mig

Prøv at se under Funktioner - Indstillinger for autokorrektur - Autoformat
under skrivning. Fjern fluebenet i Definer typografier ud fra formteringen,
og se om det løser problemet.

Jan

Fra : Per Thomsen

Dato : 09-02-05 11:42

Jan Kronsell wrote:
> [...]
[klip]
[klip]

> Prøv at se under Funktioner - Indstillinger for autokorrektur - Autoformat
> under skrivning. Fjern fluebenet i Definer typografier ud fra formteringen,
> og se om det løser problemet.

Bare for en god ordens skyld, vil jeg lige nævne, at ovenstående ikke
løste problemet for mig.

Problemet blev imidlertidig løst, som beskrevet af "malling".

MVH Per Thomsen

Fra : malling@iname.com

Dato : 08-02-05 17:24

Hej Per
Har du fundet en løsning på dette? Efter selv at have postet et
spørgsmål, fandt jeg ud af, at det problem, du beskriver, er
nøjagtig det, jeg også sidder og kæmper med nu. Jeg har aldrig
været ude for det, og har brugt Word i rigtig mange år nu. Gad vide
om det kunne være en eller anden makrovirus...?
Mvh Peter.

Fra : malling@iname.com

Dato : 08-02-05 17:56

Hej Per.
Jeg har fået løsningen på mysteriet gennem eksperten.dk, og her i
gruppen:

Du har fået slået automatisk opdatering af typografier til.

Slås fra på denne måde:
I opgaveruden vælges: Typografier og formater.
Højreklik på typografien Normal, og vælg Rediger
Fjern markering for feltet: Opdater automatisk

Fra : Per Thomsen

Dato : 09-02-05 11:37

malling@iname.com wrote:
> [...]
> I opgaveruden vælges: Typografier og formater.
> Højreklik på typografien Normal, og vælg Rediger
> Fjern markering for feltet: Opdater automatisk

Yeah :)

Tusind tak. Det løste naturligvis også problemet for mig.

MVH Per Thomsen