!4 dage til Florida - hvilke forsikringer?~
Fra : Lau

Dato : 03-02-05 22:00

rejse-, syge, og alt andet forsikring.

Hvad skal man bruge???

--
Lau
___,
\o

/ \ .

Fra : jens jensen

Dato : 04-02-05 08:17

"Lau" <lauremovethis@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:_gwMd.97523$Vf.3846973@news000.worldonline.dk...
> rejse-, syge, og alt andet forsikring.
>
> Hvad skal man bruge???
>
> --
> Lau
> ___,
> \o
> |
> / \ .

Du skal have en rejseforsikring da det er ude for europa, f.eks. Europæiske,
Gouda eller måske kan du få rabat gennem din egen forsikring eller
fagforening ? (der er basis - + osv. som viser lidt om hvor maget man
dækker).

Det koster ca. 6 - 700 kr for 14 dage. Der er nogle tumber som forsøger at
spare disse penge og det koster dem dyrt hvis de har behov for f.eks.
hospitalsophold.

Min personlige mening er at man er total idiot hvis man ikke tegner en
rejseforsikring når man rejser til f.eks. florida, thailand eller andre
steder udenfor Europa.

Du kan nærlæse betingelserne på de enkelte forsikringsselskabers hjemmeside.

Lejer du bil så er det smartest at gøre hjemmefra, så du er sikker på de
tegner alle de nødvendige forsikringer. Jeg har været ude for at man
forsøgte at tage røven på mig da jeg lejede lokalt i Grækenland og i Usa
nævnte de slet ikke nødvendigheden af en forsikring , der måtte jeg selv
spørge ind til det (men jeg hentede også bilen kl. 3 om natten så udlejeren
var vist lidt træt).

Ud over dette behøves du ikke andre forsikringer til USA.

Mvh Jens

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 05-02-05 21:42

jens jensen wrote:

> [...]
> Gouda eller måske kan du få rabat gennem din egen forsikring eller
> fagforening ? (der er basis - + osv. som viser lidt om hvor maget man

Klip

Jeg kan ikke besvare dit spørgsmål, men stille et modspørgsmål. - Også
som kommentar til Jens Jensen der vist arbejder i branchen for
rejseforsikring...

Nemlig:
Har du kontrolleret hvad dine eksisterende forsikringer dækker.?

Iøvrigt er jeg selvfølgelig enig i at det er dumt at spare
sygeforsikringer. Hvis man ikke har dem i forvejen.

Men f.eks. at spare afbestillingsforsikring mener jeg er en god ide.
Jeg har sparet sammen til flere "gratis" ture på den konto.
Man skal vist også være næsten dødssyg for at kunne få noget ud af den.!

Mht. ekstra bilforsikringer i USA - som Jens beskriver - er min erfaring
tværtimod at man skal huske at sige fra for ikke at få dobbeltdækning.
(Db. dækning får man ikke dobbelt betaling ud af hvis det går galt)

Og mange har netop allerede en del dækning via egen forsikring.

Mvh. Jørgen

Fra : Lau

Dato : 06-02-05 09:48

Det lyder fornuftigt

Tak

--
Lau
___,

/ \ .

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-02-05 09:21

"Lau" <lauremovethis@pc.dk> skrev....

> rejse-, syge, og alt andet forsikring.
> Hvad skal man bruge???

Sygeforsikring er et absolut must når rejsen går til USA. Forrige
gang vi var afsted fik min kone influenza. Lægebesøg kostede 100$.
Penicillin 70$. Hun nåede at smitte mig så ialt kostede det over
2000,- kr, hvilket stortset svarede til prisen på forsikringen for
hele turen(1 måned) for os alle(3 personer) uden rabat.

Naturligvis fik vi det hele refunderet af rejseforsikringen da vi kom
hjem.

Men tjek lige om du evt. ER dækket, eller kan få en billig dækning,
via fagforening, arbejdsplads, bank, egen forsikring,
indkøbsforening, kreditkort eller lignende.

Kun en tåbe rejser uden forsikring.