Pink Floyd live?
Fra : Martin Ploug

Dato : 02-02-05 22:34

Hej

Jeg har vist stillet spørgsmålet før, men er
det rigtigt, at der bortset fra The wall er
udgivet to live albums med Pink Floyd?

Delicate sound of thunder og
Pulse.

Hvis der "kun" er de to, er det vel nok
Pulse jeg vil have fat i.

På forhånd tak.

Hilsen Martin

Fra : Sune Salminen

Dato : 02-02-05 22:38

Martin Ploug wrote:
> Hej
>

> Jeg har vist stillet spørgsmålet før, men er
> det rigtigt, at der bortset fra The wall er
> [...]

Live at Pompeii (nyligt udkommet på DVD i restaureret udgave)

Min favoritkoncert med Pink Floyd. Masser af lækre billeder, gear og
70'er agtighed.
Blues-nummeret med hunden er grineren.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-02-05 22:42

Sune Salminen wrote:

> Live at Pompeii (nyligt udkommet på DVD i restaureret udgave)
>
> Min favoritkoncert med Pink Floyd. Masser af lækre billeder, gear og
> 70'er agtighed.
> Blues-nummeret med hunden er grineren.

Der er adskillige live bootlegoptagelser som er mindst lige så fede :)

/David

Fra : Sune Salminen

Dato : 02-02-05 23:13

David Rasmussen wrote:

> Der er adskillige live bootlegoptagelser som er mindst lige så fede :)
>
> /David

Helt sikkert, men er der billede på?

-Sune

Fra : Jacob

Dato : 03-02-05 17:33

On Wed, 2 Feb 2005 23:13:17 +0100, "Sune Salminen"
<salminen@monkeydoktor.dk> wrote:

>Helt sikkert, men er der billede på?

Ja, det er der:
Pink Floyd Video Anthology DVD: http://harvested.org/DVD005/
KQED An Hour with Pink Floyd: http://harvested.org/DVD001/
The Calhoun Tapes: http://harvested.org/DVD002/
Pink Floyd - A Venezia: http://harvested.org/DVD003/

Bare et lille udvalg af de bedste.

--
Jacob
http://liverare.tripod.com/

Fra : Sune Salminen

Dato : 04-02-05 01:28

Jacob wrote:

> Ja, det er der:
> [...]

Fedt. Tak

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 04-02-05 22:56

Sune Salminen skrev:

> Fedt. Tak

Jeg undrer mig over hvordan I får fat i det. :) Gennem det der
skumle "pyramidespil" i en Yahoogruppe?

Fra : Jacob

Dato : 05-02-05 10:35

On Fri, 4 Feb 2005 22:56:29 +0100, Lars Stokholm
<stokholm@despammed.com> wrote:

>Jeg undrer mig over hvordan I får fat i det. :) Gennem det der
>skumle "pyramidespil" i en Yahoogruppe?

Du kan downloade nogle af dem her:
http://www.easytree.org/torrents-browse.php?search=hrv+dvd&cat=0

Og der er skam ikke noget pyramidespil over harvested-weeds. Det er jo
nærmest omvendt. At de øverste i pyramiden sender flest discs ud.

--
Jacob

http://liverare.tripod.com/

Fra : Lars Stokholm

Dato : 05-02-05 11:45

Jacob skrev:

> Du kan downloade nogle af dem her:
> http://www.easytree.org/torrents-browse.php?search=hrv+dvd&cat=0

Tak, men man skal logge ind. Jeg har ingen konto og:

| At the moment, there are at least 100,000 registered users at
| www.easytree.org, the maximum allowed under EZT's current
| configuration.

Det undrer mig at jeg intet kan finde på eDonkey.

> Og der er skam ikke noget pyramidespil over harvested-weeds. Det er
> jo nærmest omvendt. At de øverste i pyramiden sender flest discs ud.

Ja, jeg ved det godt, jeg kom bare til at tænke på pyramidespil. ;)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-02-05 16:32

www.recordere.dk
"Jacob" <jjlarsen@FJERNfabel.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er der:
> Pink Floyd Video Anthology DVD: http://harvested.org/DVD005/

Fik jeg liuge købt i Axel Music til 80 kr

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-02-05 12:18

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>

> Jeg har vist stillet spørgsmålet før, men er
> det rigtigt, at der bortset fra The wall er
> [...]
Der er også en live plade i Ummagumma dobbelt CD'en, men den er måske ikke
så spændende...
Så findes der en Live Anthology DVD og Pompej DVD'en.

Men ja de to nævnte er de officielle CD'er.

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-02-05 12:24

Michael Lund Sørensen wrote:

> Der er også en live plade i Ummagumma dobbelt CD'en, men den er måske ikke
> så spændende...

Jo!! Den er totalt fed. Det er den liveudgivelse som minder mest om
mange af Bootlegudgivelserne fra samme periode (naturligt nok) og som
derfor giver et indblik i hvordan Pink Floyd egentligt lyd live. Mange
mente jo dengang at pladerne kun var svage skygger af det de kunne live.

/David

Fra : Martin Ploug

Dato : 04-02-05 22:13

Hej

Lige for at få det slået fast.
Hvis det skal være på CD, så er
Delicate sound of thunder og Pulse
de to eneste officielle live udgivelser?

Nå ja og så Ummagumma, som jeg ikke kender.

- Martin

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 08-02-05 09:14

Martin Ploug wrote:
> [...]
> Delicate sound of thunder og Pulse
> de to eneste officielle live udgivelser?
>
> Nå ja og så Ummagumma, som jeg ikke kender.

.....og så den fremragende The Wall live der kom for nogle år siden. Hedder
den Another Brick In The Wall? Ka' ikke lige huske det.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-02-05 21:55

Jesper Brogaard skrev:

> ....og så den fremragende The Wall live der kom for nogle
> år siden. Hedder den Another Brick In The Wall? Ka' ikke lige
> huske det.

"The Wall - Live in Berlin" er *ikke* en Pink Floyd-produktion,
men en Roger Waters-produktion. Denne livekoncert fandt sted
på Potzdamer Platz i Berlin lørdag den 21. juli 1990.

P.s.: Jeg var selv til stede sammen med ca. 349.999 andre; og
mig bekendt er det det største antal tilhørere til en enkeltkoncert
nogensinde. Men det var altså *ikke* Pink Floyd.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 09-02-05 12:39

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> "The Wall - Live in Berlin" er *ikke* en Pink Floyd-produktion,
> men en Roger Waters-produktion. Denne livekoncert fandt sted
> på Potzdamer Platz i Berlin lørdag den 21. juli 1990.

Det er ikke den halvkedelige Live In Berlin jeg tænker på, men Is There
Anybody Out There?, som Michael så rigtigt korrigerede mig. Det er en live
optagelse fra 1980-81 med hele The Wall, inkl. den dér fede sang som kun er
med i filmen, men ikke på studieskiven. Dér hvor muren drøner igennem
landskabet og ansigterne springer ud af muren og frem mod seeren. Hedder den
When The Tigers Broke Free?

Hmm, har deluxeudgaven med bog stående på hylden derhjemme, men sidder lige
ved en anden pc nu.

PS. Jeg synes Live In Berlin er halvkedelig fordi jeg egentlig ikke rigtig
gider de andre sangere. Setup'et og koncerten er flot, men det er ærgeligt
at man skal trækkes med den wannabe-allstar forsamling af musikere og
sangere.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-02-05 13:36

Jesper Brogaard skrev:

> [...]
> Det er en live optagelse fra 1980-81 med hele The Wall, inkl. den
> dér fede sang som kun er med i filmen, men ikke på studieskiven.

Den udgave kendte jeg slet ikke. Det var derfor jeg skrev om
R. Waters kæmpekoncert i Berlin.

> [...]
> flot, men det er ærgeligt at man skal trækkes med den
> wannabe-allstar forsamling af musikere og sangere.

Jeg er helt enig. Tog også koncerten som "en oplevelse".
Lyden var for svag og elendig, og der var for mange kiksere
i afviklingen. Og der var ingen David Gilmour.

Det var slet ikke den der lækre lydoplevelse, som den fede
koncert på Gentofte Stadion søndag den 31. juli 1988. Da
kunne man mærke lyden og vibrationerne komme op gennem
fødderne.

--
'rluf :·)
- mere til Gilmour end til Waters

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-02-05 16:30

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> med i filmen, men ikke på studieskiven. Dér hvor muren drøner igennem
> landskabet og ansigterne springer ud af muren og frem mod seeren. Hedder

Nej The Tigers Broke ikke free ved den lejlighed. Den tror jeg kun jeg har
på vinyl single, eller er den også på Echos ??

Men CD'en har de 4 masker på for og bagsiden.
http://www.cdon.com/main.phtml?prod=111684&nav=4248&navroot=903&page=product

Trackliste
CD1
01: Mc Atmos
02: In The Flesh
03: Thin Ice
04: Another Brick In The Wall 1
05: Happiest Days Of Our Lives
06: Another Brick In The Wall 2
07: Mother
08: Goodbye Blue Sky
09: Empty Spaces
10: What Shall We Do Now
11: Young Lust
12: One Of My Turns
13: Don't Leave Me Now
14: Another Brick In The Wall 3
15: Last Few Bricks
16: Goodbye Cruel World
CD2
17: Hey You
18: Is There Anybody Out There
19: Nobody Home
20: Vera
21: Bring The Boys Back Home
22: Comfortably Numb
23: Show Must Go On
24: Mc Atmos
25: In The Flesh
26: Run Like Hell
27: Waiting For The Worms
28: Stop
29: Trial
30: Outside The Wall

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 10-02-05 09:05

> [...]

> jeg har på vinyl single, eller er den også på Echos ??
>
> Men CD'en har de 4 masker på for og bagsiden.

Hmfr...nu sidder jeg igen ved en anden pc og ka' ikke lige tjekke skiven
(har selv deluxe udgaven . Er det så What Shall We Do Now jeg tænker på?

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 14-02-05 10:28

In <42092724$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> "Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> writes:

> [...]

>mig bekendt er det det største antal tilhørere til en enkeltkoncert
>nogensinde. Men det var altså *ikke* Pink Floyd.

Jean-Michelle Jarre har holdt koncert for millioner af mennesker, saa
350.000 er ikke saa meget.

/Martin

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 14-02-05 10:51

Martin Moller Pedersen skrev:

> Jean-Michelle Jarre har holdt koncert for millioner af mennesker,
> saa 350.000 er ikke saa meget.

Nåh ja, ham kan ingen vist hamle op med. Ved du om lyden var
*direkte* eller *distribueret* til alle de millioner af mennesker?

Og var det før 1990?

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-02-05 12:02

Martin Moller Pedersen wrote:

> Jean-Michelle Jarre har holdt koncert for millioner af mennesker, saa
> 350.000 er ikke saa meget.

Pink Floyd spillede gratis i Venedig i slutningen af 80erne. Der var ca.
3 millioner tilhørere. Jarre har sikkert også været deropad, men han har
også gjort langt mere i den slags arrangementer. Det er ikke fordi jeg
tror Pink Floyd har sværere end Jarre ved at trække millioner.

/David

Fra : Armand

Dato : 14-02-05 17:51

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> [...]
> på Potzdamer Platz i Berlin lørdag den 21. juli 1990.
> P.s.: Jeg var selv til stede sammen med ca. 349.999 andre

Så vár det dig. Så du da ikke at jeg vinkede?

--
Armand.
(også tilstede, og også mest for at være tilstede)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-02-05 23:40

> ....og så den fremragende The Wall live der kom for nogle år siden. Hedder
> den Another Brick In The Wall? Ka' ikke lige huske det.

Den hedder "Is there anybody out there ? * TYhe Wall Live * Pink Floyd *
1980-81"
Og er en officiel EMI udgivelse (dobbelt CD med stor bog) der kom i 2000.
Naturligvis er den god

Fra : Poul Erik

Dato : 09-02-05 00:49

On Tue, 8 Feb 2005 23:40:21 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<laeses-ikke@gromit.dk> wrote:

> [...]
>1980-81"
>Og er en officiel EMI udgivelse (dobbelt CD med stor bog) der kom i 2000.

Der er selvfølgelig også den originale "Pink Floyd - The Wall (1982)"
film på DVD, men det er ikke et live project.
http://www.imdb.com/title/tt0084503/
Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--