KeyListener
Fra : Jens Rosenkvist

Dato : 02-02-05 17:07

Jeg har prøvet at lave en funktion der skriver til konsollen
(System.out.print()), hver gang der bliver trykket på tastaturet.
Der skal desuden skrives hvilken tast der trykkes.

Jeg har forsøgt, at søge efter eksempler på nettet, men dem jeg kunne
finde, gjorde alle et eller andet ved vinduet. Jeg har så prøvet, at
lave det om, men kan ikke få det til at fungere.

Så er der nogen der meget simpelt, kan give et eksempel på, hvordan man
får skrevet til konsollen hver gang, der trykkes på tastaturet?

Fra : Søren Mors

Dato : 02-02-05 19:14

Jens Rosenkvist wrote:
> [...]
>
> Så er der nogen der meget simpelt, kan give et eksempel på, hvordan man
> får skrevet til konsollen hver gang, der trykkes på tastaturet?

De rare mennesker ved SUN har skrevet en hel lille tutorial om emnet,
komplet med en lille apllikation der ikke helt gør det du gerne vil, men
dog lugter lidt af fisk. Se:

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/events/keylistener.html

Søren Mors

Fra : Lobais

Dato : 04-02-05 14:20

Wed, 02 Feb 2005 19:14:28 +0100. skrev Søren Mors:
> De rare mennesker ved SUN har skrevet en hel lille tutorial om emnet,
> komplet med en lille apllikation der ikke helt gør det du gerne vil, men
> [...]

Jeg har downloadet programmet, og det virker jo fint, men kan man ikke
hente værdier fra tasteturet uden at have et tekstfelt at skrive i? Jeg
er ved at lave et lille breakout program, og jeg skal have et bat til at
reagere på piletasterne.
Kan man også hente positioner fra musen?

--
Lobais - http://thomas.ahle.dk/
Einstein - Science without religion is lame, religion without science is blind.