Florida
Fra : Anja Nielsen

Dato : 02-02-05 01:19

Hej.
Jeg har planer om at tage en tur til Florida til sommer. Jeg overvejer at
tage afsted i 3 uger, hvor jeg i de første 2 uger vil køre rundt, og den
sidste uge skal tilbringes som badeferie ved en strand. I den forbindelse
vil jeg gerne høre, om det kan betale sig at reservere hotel til den sidste
uge hjemmefra. Når jeg f.eks. ser på travel-partner eller gate11's
hjemmeside, kan jeg se, at hotellerne er noget billigere end, hvad de samme
koster, hvis jeg booker dem direkte på deres hjemmeside. Kan det tænkes, at
man kan finde noget forholdsvis billigt, når man kommer derned? Problemet
med at booke hjemmmefra er, at jeg ikke aner, hvor det er godt at være, da
jeg aldrig har været i Florida før. Derfor må I også gerne skrive, hvis I
har nogle erfaringer med hoteller dernede. En anden ting jeg gerne vil vide
er, om det er let, at finde et hotel, eller om jeg risikerer at skulle rund
for at finde et, hvis der ikke er plads. Jeg ved, at det ikke er højsæson,
hvad angår hoteller, men jeg har læst, at de har en gennemsnitlig belægning
på 70%.
Alle råd er mere end velkommen.
På forhånd tak.
Anja

Fra : Niels H

Dato : 02-02-05 13:26

Hej Anja.
Jeg har selv været på køre-rundt ferie i Florida i 2 uger, og nåede endda
helt til New Orleans, og har da lidt råd at give af:
For det første, der er masser af moteller, og de er nok noget billigere
(40-70 $ /dobbeltværelse til 4 pers.) end dem du kan bestille hjemmefra
gennem dit rejsebureau, som nok ofte vil vælge en rimelig høj standard, men
også til en højere pris.
Over hele USA kan du bare køre derudaf, og så finde et motel sidst på dagen,
men jo tættere du er på en turistattraktion, jo sværere og dyrere kan det
være. I weekender skal man desuden finde sit motel lidt tidligere, da
amerikanerne meget ofte tager på weekend på motel, men generelt er der
rigtig mange moteller at vælge imellem overalt.
Hvis du tager til Key West 3-4 timers kørsel syd for Miami (og det SKAL du
gøre...) vil jeg dog råde dig til at booke hjemmefra, da det er et meget
lille område, og med rigtig mange mennesker.
Jeg kunne ikke finde et ledigt motel i juli, men fandt et privat
bed-&-breakfast, som jeg ringede til, og fik værelse til os.
Du må ikke snyde dig selv for de kæmpe naturoplevelser, som Florida
tilbyder. Her tænker jeg især på Everglades, som er et overflødighedshorn af
"wildlife". Alligatorer, vaskebjørne, skildpadder, delfiner, søkøer, slanger
og meget meget mere. OG MYG ! Myggene skræmmer de fleste væk, man man kan få
nogle net-overtræk som bukser, trøjer og hovednet, som gør, at man alligevel
kan færdes derude. Vi havde det god tnok ikke, men klarede os igennem
alligevel, men et par gange havde det været fint at have.
Du kender sikkert selv til Orlando og Cape Kennedy, så det vil jeg ikke tale
om, men naturen......., det er den jeg gerne vil tilbage til !
Rigtig god tur ! (ØV, jeg vil med..
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Torben Bech

Dato : 02-02-05 16:43

Hej !

Jeg er helt på linie med Niels H.

Vi kørte rundt i Florida i 2 uger ( i påsken), og havde ikke booket
hjemmefra. Ofte havde vi valget mellem et dårligt beliggende motel, eller et
dyrt hotel der så lå godt. Men der er masser af overnatningsmuligheder, så
man behøver ikke være bange for at skulle overnatte i bilen. De få gange vi
var i vanskeligheder med at finde overnatning, så var hotellerne utroligt
hjælpsomme, var de selv fuldt booket, så brugte de masser af tid på at finde
plads til os hos konkurrenterne.

Hvis I ved nogenlunde hvad I vil, så overvej at booke hjemmefra, medmindre I
er lidt ligeglade med om i boer lidt væk fra de egentlige attraktioner
(strande/forlystelser osv).

Vi nød meget Fort Myers og øerne Captiva og Sanibel - dyrt men dejligt. Fort
Meyers var ret livligt, mange unge mennesker, Captiva og Sanibel virkede
lidt eksklusive, flotte strande, gode muligheder for at se på skaller (kun
se, ikke ta' med hjem !!). Det var umuligt for os at finde overnatning på de
to øer, alt var fuldt booket.

Overalt fik vi kupon-hæfter med gode tilbud om alt muligt, men mht til
hoteller var alle de gode tilbud udsolgt, kuponhæfterne er dog gode til at
give et indtryk af hvor hotellerne er placeret osv.

Orlando er et amerikansk vidunder, elsk det eller had det, men fabelagtigt
er det, vi nød hvert øjeblik !

Rigtig god tur !

Torben

Fra : Martin Toulstrup

Dato : 02-02-05 18:43

> [...]
> for at finde et, hvis der ikke er plads. Jeg ved, at det ikke er højsæson,
> hvad angår hoteller, men jeg har læst, at de har en gennemsnitlig

Hej Anja,

Hvis jeg skulle skrive mine råd her, ville det tage meget lang tid, og blive
et meget langt indlæg.

Dog vil jeg kort tilslutte mig de andre; lad være med at booke hjemmefra, og
vent til i er derovre. Vi har med fordel benyttet os af nogle hæfter med
kuponner til moteller/hoteller. Vi kiggede i den, og kørte efter hvor vi
synes der lød godt, og billigt.
Dog bookede vi hjemmefra via telefonen, hotel til den første nat.

Hvis du vil vide mere om florida og om at køre selv, så tag et smut forbi
min hjemmeside; www.florida-usa.dk
Her finder du mange gode råd, facts, billeder, rejsebeskrivelser og meget
mere.

Til slut vil jeg lige nævne, at jeg i samarbejde med Visit Florida
(Florida's turistråd), distribuerer deres magasiner i Danmark. Dette er
endnu så nyt, at det ikke er på hjemmesiden. (Kasserne står stadig og flyder
i entreen), så hvis du er interesseret i lidt læsestof (også heri er der
forslag til moteller/hoteller samt et virkelig godt kort) så send mig en
mail, så skal jeg fortælle dig hvilke brochurer jeg har på lager. Det er
portofrit og helt gratis for dig.

Med venlig hilsen, og rigtig god tur

Martin

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 02-02-05 20:45

Anja Nielsen wrote:

> Jeg har planer om at tage en tur til Florida til sommer. Jeg overvejer at

Klip

> Alle råd er mere end velkommen.

Det er garanteret varmt.

Jeg har været i Orlando området. Om vinteren.
25/12 og ca. 1 uge. (For nogle år siden)
Vejret var ca. som danske sommer såvidt jeg husker det.

Jeg kørte i en bil med soltag og kunne uden problemer have taget nede.

Jeg forsøger at undgå syden i sommetiden.
Udfra gode erfaringer med at holde sig fra f. eks. Rom om sommeren.
(Har dog aldrig været der efter 1/5.)

Mvh. Jørgen

Fra : Anja Nielsen

Dato : 02-02-05 21:19

Mange tak for alle de gode råd. Da det lyder til, at I alle stort set er
enige om, at jeg ikke skal booke hjemmefra, lader jeg være med det.
Med venlig hilsen
Anja

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 02-02-05 22:04

Øhhhh, som det blev nævnt af en anden her, bør du reservere den første nat
hjemmefra (f.eks. et motel nær ved lufthavnen hvor du lander). Ved indrejse
i USA skal du nemlig angive din destinationsadresse på indrejse-formularen
som omdeles i flyet.

Fra : Anja Nielsen

Dato : 02-02-05 22:14

Hej Niels.
Det læste jeg godt nok godt, og det har jeg også i sinde at gøre. Jeg mente
bare, at jeg ikke vil bestille overnatningerne på min rundrejse, da jeg så
er lidt mere fri til at køre hvorhen, jeg nu får lyst. Dog har jeg tænkt mig
forhåndsbooke mine overnatninger på Key West, da jeg ved, at jeg enten skal
være der de første 2 dage af min rundrejse eller de sidste 2.
Anyway, du skal have mange tak for hjælpen, og jeg vil prøve at formulere
mig lidt tydligere fremover.

Med venlig hilsen
Anja

Fra : Stig Nielsen

Dato : 03-02-05 10:11

.. Dog har jeg tænkt mig
> forhåndsbooke mine overnatninger på Key West, da jeg ved, at jeg enten
> skal
> være der de første 2 dage af min rundrejse eller de sidste 2.

Du skal ikke starte de første to dage i Key West, da det er en temmelig lang
køretur fra Miami og helt derned
Du er sikkert ret kvæstet efter flyveturen, så nøjes med en overnatning ved
Miami.

Og når du rejser rundt, så brug www.motel6.com det er både billigt, rent og
pænt, og så findes det over hele USA.
Der er flere kæder der er lige så landsdækkende, men de koster noget mere.

De ligger måske ikke centralt, men hvad gør det når du har en bil ?

Og husk så lige at du har et nyt pas, altså et maskinlæsbart et af slagsen,
ellers kommer du ikke ind i USA uden visum.

Stig