Hjælp - Dao til Ado
Fra : Thomas

Dato : 21-05-01 13:19

Jeg vil gerne have nedestående kode oversat til ADO, men som det ses har jeg
brug for Expert bistand, så jeg håber der er en der kan hjælpe mig med
dette.

Private Function OpdaterBackend() As Boolean
Dim dbs As DAO.Database
' Dim dbs As ADODB.Connection

Dim tdf As DAO.TableDef
' Dim tdf As ADODB.Properties ?? Ikke sikker

Set dbs = CurrentDb
' Set dbs = CurrentProject.Connection

For Each tdf In dbs.TableDefs
' For Each ???? In dbs?.??? Helt på bar bund

If Len(tdf.Connect) > 0 Then
' If Len(tdf.Connect) > 0 Then ???tdf.Connect

If Right(tdf.Connect, 12) = "backdata.mdb" Then
tdf.Connect = ";DATABASE=" & Forms!frmHf1!Liste1.Column(3) &
";PWD=ukyndig"
Err = 0
On Error Resume Next
tdf.RefreshLink
' tdf.RefreshLink ???ADO
If Err <> 0 Then
OpdaterBackend = False
Exit Function
End If
End If
End If
Next tdf
OpdaterBackend = True
End Function

Med venlig hilsen
Thomas.

Fra : Lord Xevior

Dato : 23-05-01 11:57

Hej.
Det ser agu da helt ånssvagt ud det her... Nå, men det der sker her, at, at
man i en access database har kædet en masser tabeller fra en anden database
ind.

Derefter opdatere man hver tabel's link.. Rutinen "Refreshlink" gør nemlig
det, at den opdatere linket til den kædet tabel. Dvs. at selv tabellen
FYSISK ikke ligger i access database, men på en anden server. Dette kunne
være en MYSQL server, ORACLE eller en SQL server. Det er kun selv tabel
STRUKTUREN der ligger i access databasen. Så man kan faktisk ikke andet end
at se data i den database du bruge i koden her.

Det er ikke nødvendigt med ADO, uden at have set resten af din kode, men jeg
skal bruge flere detaljer hvis jeg skal hjælpe dig yderligere.

--
Thomas R - MS Developer, DK

&