Excel spørgsmål
Fra : Brizz

Dato : 01-02-05 22:26

I excel har jeg lavet en liste som er meget lang. På øverste linie står der
indhold for hver enkelt kolonner. Det jeg så gerne vil lave er at de
overskrifter jeg har lavet bliver stående øverst i skærmbilledet selvom jeg
scroller ned over listen. Hvordan gør jeg det?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Anders

Dato : 01-02-05 23:17

Hej Brian
Stil dig fx i celle A2, vælg menuen Vindue og derfra Frys ruder...
Mvh. Anders

Fra : Brizz

Dato : 08-02-05 16:11

> Stil dig fx i celle A2, vælg menuen Vindue og derfra Frys ruder...
> Mvh. Anders

Har lige været væk lidt...
Har prøvet det du skriver dog valgte jeg flere sammenhængende ruder A,2/3 -
J2/3
Men det virker ikke.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Jan Kronsell

Dato : 08-02-05 17:23

> Har lige været væk lidt...
> Har prøvet det du skriver dog valgte jeg flere sammenhængende ruder
A,2/3 -
> J2/3
> Men det virker ikke.

Du skal kun stp i en celle, når du "fryser". Som allerede beskrevet, fx A2.

Jan

Fra : Brizz

Dato : 08-02-05 17:24

> Du skal kun stp i en celle, når du "fryser". Som allerede beskrevet, fx
> A2.

Jeg forstod det som at det var et eksempel og at der ikke var noget i vejen
for at vælge en række celler. Men det prøver jeg lige så.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Brizz

Dato : 08-02-05 17:29

> Jeg forstod det som at det var et eksempel og at der ikke var noget i
> vejen for at vælge en række celler. Men det prøver jeg lige så.

Har jeg nu prøvet og virker stadig ikke...måske er spørgsmålet misforstået?

Det/de celler jeg omtaler skal blive stående øverst i billedet uanset om man
scroller nedad. som om at resten af teksten kører ind/op under de celler jeg
har som overskrift.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Jan Kronsell

Dato : 08-02-05 23:59

> [...]
man
> scroller nedad. som om at resten af teksten kører ind/op under de celler

"Frys ruder" virker netop som du ønsker. Står du i A-kolonnen i række 2,
når du vælger Vindue - Frys ruder, fryses række 1. Står du i A-kolonnen i
række 3, fryses både række 1 og 2.

Står du i fx B2, fryses såvel række 1, som A-kolonnn, idet alle rækker over,
og alle kolonner til venstre for den celle, din markør står i, fryses, når
du slår funktionen til.

Jan

Fra : Brizz

Dato : 09-02-05 20:49

> [...]
> over,
> og alle kolonner til venstre for den celle, din markør står i, fryses, når

Hmm hvad jeg har haft gjort forkert er ikke til at vide, men nu virker det
helt som det skal.

Takker mange gange.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Jan Kronsell

Dato : 09-02-05 23:31

> Hmm hvad jeg har haft gjort forkert er ikke til at vide, men nu virker det
> helt som det skal.

Ogy det er jo det vigtigste

> Takker mange gange.

Velbekomme,