Udskiftning af tørdragtsventiler og nyt ma~
Fra : HKN

Dato : 01-02-05 21:16

Hej,

Jeg vil gerne have skiftet mine ventiler på tørdragten, og det bør jeg vel
selv kunne klare?

Grunden til dette, er at jeg dels gerne vil have en "low profile" på
skulderen (da jeg altid hænger i harnesset der), og dels en roterbar på
brystet for bedre slangeføring.

Er de lige til at skrue af og på? Eller skal jeg bruge værktøj for at spænde
dem?

Hvem forhandler Si-Tech ventiler herhjemme?

Desuden skal jeg ud og investere i et nyt manometer - jeg har været tilfreds
med mit Suunto, som blot ikke kunne holde til en tur på et cementgulv
Er der nogen herinde som har gode erfaringer med andet?

Mvh

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-05 00:54

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg vil gerne have skiftet mine ventiler på tørdragten, og det bør jeg vel
> selv kunne klare?

ja det er lige til at klare.

> Hvem forhandler Si-Tech ventiler herhjemme?

aquasysd har dem i deres web shop
http://www.aquashoppen.dk/acatalog/aquasyd_Tilbeh_r___Veligehold_97.html

> [...]
> med mit Suunto, som blot ikke kunne holde til en tur på et cementgulv
> Er der nogen herinde som har gode erfaringer med andet?

jeg kan varmt anbefale et manumeter fra Beavar
http://www.aquashoppen.dk/acatalog/Diverse.html
det er lavet af igtig glas og stål, og er godt stort me en god skala, og det
er utroligt rubust,
og yderst rimelig i pris (450,-)

mvh Morten

Fra : HKN

Dato : 03-02-05 08:06

> aquasysd har dem i deres web shop
> http://www.aquashoppen.dk/acatalog/aquasyd_Tilbeh_r___Veligehold_97.html

Tak

> [...]
> http://www.aquashoppen.dk/acatalog/Diverse.html
> det er lavet af igtig glas og stål, og er godt stort me en god skala, og

Det er da ikke DIR???

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-05 14:42

> det
>
> Det er da ikke DIR???

joooo det er da DIR, hvis du tænker på at derer en gummi kappe på og at det
ikk er DIR, så har du ret men , den piller du bare af, så ser du det fineste
DIR manumeter inden under som jeg skrev rigtig glas og stål, stor meget
læsbar skala som går til 300bar og ikke 400bar som mange ikke DIR manumeter
går til.

mvh Morten Dall Darmer

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 03-02-05 16:55

Morten Dall Darmer skrev i Message-ID:
<42022a18$0$33719$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

(Klip midt i en af de velkendte 500-ords sætninger fra Morten Dall )

> stor meget læsbar skala som går til 300bar og ikke 400bar som mange
> ikke DIR manumeter går til.

Personlig er jeg ikke helt vild med lyskurvsfarveladen på skiven, men
sådan er folk vel så forskellige... :)

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-05 18:33

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> wrote in message

> Personlig er jeg ikke helt vild med lyskurvsfarveladen på skiven, men
> sådan er folk vel så forskellige... :)

tja det er vi vel, men er der en grund til du ikke kan lide det, der står jo
også tal, og de er meget tydelige osv
du kan se det næste gang vi skal ud og dykke sammen

mvh Morten