waterproof paper
Fra : steen

Dato : 31-01-05 22:30

Hej,

Nogen outdoor/søfolk folk der har erfaringer med waterproof paper for
Inkjet, for f.eks kort, på tur..?? Og på hvilken printer...??

hygge
--
steen - menzi.dk
      Lat 55.33254   Long 9.91410

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 31-01-05 22:51

Det smarteste er nok, at laminere kortet. Der findes nogle
lamineringsmaskiner, der klistrer, som man kan klippe og lave huller i, da
de klistrer over det hele. Andre smelter/svejser det sammen i kanten. Jeg
har brugt begge til O-løbs kort.

VH BA

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-02-05 10:25

"steen" <spamfrit@paradis.dk> skrev

> Nogen outdoor/søfolk folk der har erfaringer med waterproof paper for
> Inkjet, for f.eks kort, på tur..?? Og på hvilken printer...??

Jeg har ingen erfaringer med papiret, men du skal også være opmærksom på, om
din printers blæk er vandfast.

Men jeg kan give dig et andet tip, jeg selv har brugt meget til søkort.
Selvklæbende gennemsigtigt "hyldepapir". Det er naturligvis ikke papir, men
plastik, og du kan købe det hos isenkræmmere og farvehandlere. Det er
rigtigt godt, fordi det er utrolig blødt (det er sikkert sprængfyldt med
talater), og så koster det næsten igenting. Du kan både folde og rulle dine
kort bagefter.

Alternativt er der jo laminering, men det bliver jo hårdt og kan kun
vanskeligt foldes. En A3 maskine kan i dag købes til kun 300,- så det er
også til at overse.

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 01-02-05 17:59

Enig, og så fås det i *mat*, så man kan læse på det i sollys....

Bjarke

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

snip

> [...]
> rigtigt godt, fordi det er utrolig blødt (det er sikkert sprængfyldt med
> talater), og så koster det næsten igenting. Du kan både folde og rulle

snip

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-02-05 18:11

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i

> Enig, og så fås det i *mat*, så man kan læse på det i sollys....

Og man kan bruge "whiteboard" tusser, når man skal udstikke en kurs osv.....

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 01-02-05 19:45

Har du et sted man kan købe det uden af blive "flået" ?? jeg mindes jeg gav
200 kr for min sidste rulle ....

Fra : steen

Dato : 01-02-05 22:51

On Tue, 1 Feb 2005 09:24:45 UTC, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> Jeg har ingen erfaringer med papiret, men du skal også være opmærksom på, om
> din printers blæk er vandfast.

Og det er det ikke fandt jeg ud af.

> Selvklæbende gennemsigtigt "hyldepapir". Det er naturligvis ikke papir, men

Må prøves - takker!
--
steen - menzi.dk
      Lat 55.33254   Long 9.91410

Fra : Morten Mikkelsen

Dato : 01-02-05 14:18

Hej

Der findes noget papir som er vejrbestandig.- Men skal bruges på en
laserprinter - gerne farve.

http://www.checkpointeurope.com/app/?locale=dk

Har aldrig prøvet det selv. Men fra en sælger der ville prakke mig det på.

Mikkel

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 02-02-05 20:22

Man kan købe "laminatmaskinerene" til klisterlaminatet forholdsvist
illigt - under 200 kr eller mindre. De drives ved håndkraft, plastiken er
blød og føjelig.

VH BA

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-02-05 10:18

"Birgitte Abkjær" <paogbaZEBRA@oncable.dk> skrev i

> Man kan købe "laminatmaskinerene" til klisterlaminatet forholdsvist
> illigt - under 200 kr eller mindre. De drives ved håndkraft, plastiken er
> blød og føjelig.

Harald Nyborg har dem en sjælden gang imellem, men de er ikke i deres faste
sortiment.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-02-05 17:18

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i

> Harald Nyborg har dem en sjælden gang imellem, men de er ikke i deres
faste
> sortiment.

Jeg kommer lige fra HN i Gladsaxe, og der har de dem stadig til kr 199,-

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-02-05 16:42

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev

> Jeg kommer lige fra HN i Gladsaxe, og der har de dem stadig til kr 199,-

Og nu er de endnu billigere. Jeg var i går i HN Gladsaxe, og der er de sat
ned til kun 99,- og folien er sat ned til 34,- for 15 meter.

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 17-02-05 20:53

Deres fantastiske hjemmeside har ingen adresser. Hvor i Gladsaxe ligger den
??

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-02-05 02:06

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev

> Deres fantastiske hjemmeside har ingen adresser. Hvor i Gladsaxe ligger
den
> ??

puds brillerne eller skærmen!

http://www.harald-nyborg.dk/info1.asp?n=20100