Tre spørgsmål til Word XP
Fra : JS

Dato : 31-01-05 15:04

Kan man lave et eller andet således at indholdsfortegnelsen først tæller
sider fra eksempelvis side 3?

Er det muligt at lave forskellige sidehoveder på hver side?

Hvordan laver man det sådan at kapiteloverskiften skrives i sidehoved på
hver side i det pågældende kapitel?

Håber på svar.
Mvh. Jacob

Fra : Jan Kronsell

Dato : 31-01-05 18:03

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan man lave et eller andet således at indholdsfortegnelsen først tæller
> sider fra eksempelvis side 3?
Jeg er ikke helt klar over, hvad du mener her. Skal siderne før side ikke
med i indholdsfortegnelsen, eller skal de ikke tælles med i det samlede
antal sider i dokumentet.

> Er det muligt at lave forskellige sidehoveder på hver side?
Ja, men det kræver at hver side skal være i en sektion fopr sig selv, og at
sammenhængen mellem deenkelte sektioner afbrydes.

> Hvordan laver man det sådan at kapiteloverskiften skrives i sidehoved på
> hver side i det pågældende kapitel?
Se på Indsæt - Felt - Styleref.

Jan

Fra : JS

Dato : 01-02-05 11:43

"Jan Kronsell" <kronsell(removebeforesend)@adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:41fe6480$0$315$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> Jeg er ikke helt klar over, hvad du mener her. Skal siderne før side ikke
> med i indholdsfortegnelsen, eller skal de ikke tælles med i det samlede

Jeg ville gerne have forside, forord, indholdfortegnelse m.m. indsat inden
indledning, således at indledningen starter på side 1. Kan det lade sig
gøre?

> Ja, men det kræver at hver side skal være i en sektion fopr sig selv, og
at
> sammenhængen mellem deenkelte sektioner afbrydes.
Kan du kort forklare hvordan jeg gør ovenstående?

> Se på Indsæt - Felt - Styleref.

Jeg er lidt i tvivl om hvilke finktioner herunder der skal anvendes.
Hvis det f.eks. er hele Overskrift 1 der skal vises i hele kapitlet (indtil
næste overskrift 1), hvordan gør det så?

Tak for hjælpen!

Fra : Jan Kronsell

Dato : 01-02-05 17:10

> [...]
> indledning, således at indledningen starter på side 1. Kan det lade sig

Skriv din forside, dit forord og lav en tom side til din
indholdsfortegnelse. Lav et par blanke linier på denne side. Vælg så
Indsæt - Sideskift mm. Vælg Sektionsskift - fortløbende.
Gå nu til siden, hvor din indledning starter. Nu skulle du gerne befinde dig
i dokumentets sektion 2. Vælg Vis - Sidehoved/-fod. Klik på knappen Skift
mellem hoved/fod i sidehoved/fod værktøjslinien, så du kommer ned i
sidefoden, klik på knappen Samme som forrige (stadig i sidehoved/fod
værktøjslinien), så afbrydes kæden. Indsæt nu et sidetal, der hvor du vil
have det (Knappen med #). Klik på knappen Formatering af sidetal, og vælg at
begynde med 1. Det er muligt, at du skal gå til sidefoden i sektion 1 og
slette sidenummeret her. Af og til er Word ikke så skrap til at gøre det
automatisk.

Når du senere sætter din indholdsfortegnelse ind på den tomme side, starter
denne med at registrere siderne fra den første nummererede.

> at
> Kan du kort forklare hvordan jeg gør ovenstående?

Nederst på hver side indsætter du et sektionsskift fortløbende, som
beskrevet ovenfor. I sidehovedet på næste side, klikker du på Samme som
forrige, som ovenfor, og skrive din sidehovedtekst. Dette gentages for alel
sider i dokumentet.

> Jeg er lidt i tvivl om hvilke finktioner herunder der skal anvendes.
> Hvis det f.eks. er hele Overskrift 1 der skal vises i hele kapitlet
(indtil
> næste overskrift 1), hvordan gør det så?

I sidehovedet vælger du Indsæt - Felt. Find feltet Styleref. Som Egenskber
for feltet vælger du Overskrift 1. Nu vil denne overskrift bleive skrebvet
på alle sider indtil der kommer en ny overskrift 1, så vil den bleve
skrevet. Men husk at hvis du har afbrudt forbindelse mellem de enkelte
sidehoveder som beskrivet ovenfor, skal du selv indsætte Styleref feltet på
alle sider.

Hilsen
Jan