Scener og knapper...?!?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 31-01-05 11:07

Jeg synes ikke jeg kan få det til at spille, når jeg vil have mulighed for
at klikke på en knap for at gå til en bestemt scene. I behaviors har jeg
ikke en funktion der hedder noget i stil med "go to and play scene". Hvis
jeg skriver scenens navn i stedet for en frame, så får jeg en fejl.

I hjælpefunktionen står jeg at jeg kan bruge:

//This script takes the user to Scene 2 when goScene_btn is released
goScene_btn.onRelease = function (){
gotoAndStop("Scene 2", 1);
};

men det virker heller ikke - jeg får blot denne fejlmeddelelse:

**Error** Scene=1-din-rolle, layer=Skaden er sket, frame=1:Line 2: Statement
must appear within on handler
goScene_btn.onRelease = function (){

Total ActionScript Errors: 1 Reported Errors: 1

Her har jeg erstattet "Scene 2" med navnet på min scene som er
"1-din-rolle".

Hvad er det lige jeg gør galt her..?

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Alx Zak

Dato : 01-05-05 23:20

Hej hej!

Hmm, jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener.
Har du en knap hvor der står goScene_btn i instance?
Har du en scene der hedder Scene 2 som du gerne vil gå videre til?

--
Venlig Hilsen Alex.
Få konstruktiv kritik og andres synspunkter på dine projekter på: