VBA: Hvor er Excels object model?
Fra : N. Foldager

Dato : 30-01-05 22:14

VBA Excel 2003:

Jeg skulle kunne finde Excels objektmodel ved at søge på "excel object
model" og blandt søgeresultaterne vælge "Microsoft Excel Object
Model". Men sidstnævnte er ikke på listen. Hvor finder jeg den så?

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : Harald Staff

Dato : 31-01-05 23:27

Hei Niels

Så har du måske søgt på feil sted ?

HTH. Beste hilsen Harald

Fra : N. Foldager

Dato : 01-02-05 17:12

Hei Harald,

> Så har du måske søgt på feil sted ?

Jeg går ind i Excel 2003
og videre ind i Visual Basic Editor.

I øvre højre hjørne står der "Skriv et spørgsmål".
I dette felt skriver jeg: "object model"

Søgeresultatet indeholder:

Microsoft Form Object Model (Forms)

Microsoft Office Object Model (Office)

Data Access Object Model for Microsoft Jet Workspaces

Data Access Object Model for OBDCDirect Workspaces

Object Model for Microsoft Forms (Forms)

Men *ikke* Microsoft Excel Object Model.

Er det ikke det rigtige sted?

Kan jeg klikke mig frem til den på anden måde?

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : Harald Staff

Dato : 02-02-05 01:13

Hei igjen Niels

> Jeg går ind i Excel 2003
> og videre ind i Visual Basic Editor.
>
> I øvre højre hjørne står der "Skriv et spørgsmål".
> I dette felt skriver jeg: "object model"

Ok, upåklageligt sted. Forsøk "excel object model" istedet.

Ellers er Google en venn i nøden:
http://www.google.com/search?hl=en&q=excel+object+model

HTH. Beste hilsen Harald

Fra : N. Foldager

Dato : 02-02-05 22:28

Hei Harald,

> Ok, upåklageligt sted. Forsøk "excel object model" istedet.

Det var såmænd det første, jeg prøvede. det giver flere fund, men ikke
"Microsoft Excel Object Model".

> Ellers er Google en venn i nøden:
> http://www.google.com/search?hl=en&q=excel+object+model

Ja. jeg må se mig omkring.

Mvh

Niels

Fra : Harald Staff

Dato : 02-02-05 22:44

> Det var såmænd det første, jeg prøvede. det giver flere fund, men ikke
> "Microsoft Excel Object Model".

Merkelig. Her treffer den aldeles perfekt som første resultat.

Beste hilsen Harald

Fra : N. Foldager

Dato : 03-02-05 17:37

I en anden NG har jeg nu fået svaret:

I menuen (enten i Excel eller i VB Editor) gik jeg ned ad stien:

Hjælp --> Microsoft Excel Hjælp --> Indholdsfortegnelse -->
Microsoft Excel Visual Basic Reference --> Microsoft Excel Object
Model

Men fik beskeden, at den hjælp var ikke installeret.
Om jeg ville installere den?

Ja tak. Det ville jeg meget gerne (for helvede da).

Så blev der installeret noget fra harddisken.

Og så var den der!!!

(Alle options var ellers sat til "Installer på denne computer" da jeg
installerede Office; og jeg har checket det igen i denne forbindelse.)

Og *nu* kan jeg også søge den frem med "excel object model" inde i VB
Editor, som jeg oprindeligt fik oplyst.

Sekvensen:

Hjælp > Microsoft Excel Hjælp > Indholdsfortegnelse >
Microsoft Excel Visual Basic Reference > Microsoft Excel Object Model

er lettere end søgningen og virker både ude i Excel og inde i VB
Editor.

Venlig hilsen

Niels Foldager